دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1396 - 07:42
نماینده کلیمیان در مجلس:

اعتراضات در اطلاع دولت از عمق نارضایتی مردم اثرگذار است/دولت بهتر از این می توانسته کار کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراضات خیابانی مورد تایید نیست اما در اطلاع دولت از عمق نارضایتی و گلایه‌مندی مردم اثرگذار خواهد بود.
کد خبر : 247841

سیامک مره صدق در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به تجمعات خیابانی اخیر اظهار داشت: برای طرح مشکلات مردم فضای باز وجود دارد و نیازی به اینگونه اعتراضات خیابانی نیست. پیش از این نیز مردم روبه‌روی مجلس نسبت به برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز اقدام می کردند و نمایندگان مجلس نیز تلاش خود را برای رسیدگی به مشکلات مردم به کار می بستند.


وی افزود: اینکه مردم بخواهند برای بیان اعتراضات خود به خیابان بیایند نه مشکلی را حل می کند و نه فضای جامعه را به سمت بازتر شدن می برد. این روش بیان کردن اعتراض درست نیست.


نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تصور نمی کنید عدم بهبود شرایط کشور و بی‌نتیجه بودن اعتراضات پیشین سبب آمدن مردم به خیابان ها شده است، گفت: چرا گمان می کنید اعتراضات مردم در گذشته تاثیری نداشته است؟ مجلس اقدامات خود را برای حل مشکلات مردم در رابطه با افزایش قیمت‌ها، سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری و دیگر معضلات جامعه انجام داده است.


مره صدق ادامه داد: البته نباید توقع معجزه داشت. ما باید برخی تغییرات رفتاری دولت را بپذیریم. حتی در کشورهای امارات و عربستان نیز قیمت فرآورده های نفتی بالا رفته است و این کشورها که چیزی به اسم مالیات نداشتند، وارد مقوله های ارزش افزوده شده‌اند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: البته سیاست‌گذاری های کشور باید به گونه ای باشد که به اقشار ضعیف جامعه فشار نیاید و مالیات نیز باید بیشتر به طرف کالاهای لوکس برود. زندگی مردم نباید از یک حد قابل قبول پایین‌تر برود و اقشار متوسط رو به بالا، قاچاقچیان کالا که سودهای بادآورده به دست می آورند و به‌ویژه یقه سفیدانی که سال ها از پرداخت مالیات فرار کرده‌اند، باید با مالیات درگیر شوند. همچنین باید از فعالیت های تولیدی حمایت شود.


سیامک مره صدق در پاسخ به این سوال که مطابق آنچه برخی از صاحب‌نظران می گویند، آیا تصور نمی کنید اعتراضات مردم سبب شود دستگاه های گوناگون تکانی خورده و به فعالیت بیشتر بپردازند، بیان کرد: من تصور نمی کنم اعتراض به این شکل چندان سبب پویایی بیشتر دستگاه ها شود. البته باید توجه داشت که اختیارات و توانایی بخش اجرایی نظام هم بی نهایت نیست. این درست است که دولت بهتر از این می توانسته کار کند اما فاصله بهترین اتفاق ممکن با وضعیت فعلی قوه مجریه صفر تا صد نیست.


وی یادآورد شد: ما در طول سال های اخیر رشد اقتصادی داشته‌ایم و در برخی از سیاست های کلی مثل کاهش نرخ سپرده توفیقاتی داشته‌ایم. ضمن اینکه اصلاح اقتصاد در عرض یک مدت کوتاه اصلا امکانپذیر نیست.


مره صدق تصریح کرد: البته اینکه اعتراضات در آگاهی و اطلاع دولت از عمق نارضایتی و گلایه‌مندی مردم اثرگذار خواهد بود، قابل انکار نیست.


وی در پاسخ به این سوال که معترضان خیابانی را مردم معمولی تشکیل می دهند یا بدخواهان و دشمنان کشور، عنوان کرد: قطعا این کارهای تخریبی از مردم ایران سر نمی‌زند. اینگونه فعالیت های تخریبگرانه مربوط به فرصت‌طلبانی است که برای رسیدن به مقاصد خود هر کاری می کنند و به فکر مردم ایران نیستند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته