دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1394 - 13:16
یک کارشناس ارشد تغذیه سازمان غذا و دارو هشدار داد

در مصرف زولبیا و بامیه احتیاط کنید!

یک کارشناس ارشد تغذیه سازمان غذا و دارو عنوان کرد: زولبیا و بامیه درون روغن بطور غوطه‌ور سرخ می‌شوند و از همه مهمتر اینکه احتمال دارد از روغن‌های نامناسب برای طبخ آن استفاده شود در نتیجه به رغم اینکه چربی بالایی دارند مواد مخاطره آمیز برای سلامتی مثل پراکسید و اسیدیته نیز دارند.
کد خبر : 24782

به گزارش گروه اجتماعی آنا، زهره پوراحمد با بیان اینکه مصرف زولبیا و بامیه فواید و مضراتی دارد، اظهار کرد: برای لحظات اول بعد از افطار به جهت اینکه دارای قندهای ساده بالایی هستند، 1 الی 2 عدد توصیه می‌شود و این قندهای ساده سریع شکسته می‌شوند و قند خون مورد نیاز را سریع بالا می‌برد.


وی افزود: بر عکس فواید زولبیا و بامیه که مختصر است، مضرات آن بی‌شمار است که می‌توان به کالری بالای آن که منجر به افزایش وزن و ناراحتی‌های متعاقب آن می‌شود اشاره کرد. همچنین با توجه به اینکه قندهای ساده آن بالا است به همین دلیل اصلا به بیماران دیابتی و همچنین افراد عادی به جز در همان لحظات اولیه افطار توصیه نمی‌شود، زیرا قندهای ساده در بدن سریعا تبدیل به چربی می‌شود.


این کارشناس ارشد تغذیه سازمان غذا و دارو با بیان اینکه زولبیا و بامیه چربی بالایی دارد، گفت: این شیرینی‌ها درون روغن بطور غوطه‌ور سرخ می‌شوند و از همه مهمتر اینکه احتمال دارد از روغن‌های نامناسب برای طبخ آن استفاده شود در نتیجه به رغم اینکه چربی بالایی دارند مواد مخاطره آمیز برای سلامتی مثل پراکسید و اسیدیته نیز دارند.


پوراحمد گفت: از آنجا که معمولا نوع مصرف با مقاومت همراه خواهد بود توصیه می‌شود که در مصرف زولبیا و بامیه احتیاط نموده و به 1 الی 2 عدد در روز اکتفا نمود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته