دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1396 - 10:06
مصطفی هاشمی:

شان بسکتبال بالاتر از مسائل حاشیه ای است/کاهش بازی‌های نیمه نهایی و نهایی باید با اجماع همه باشد

سرمربی تیم بسکتبال مهرام گفت: بسکتبال از دوران اوجش فاصله گرفته است و باید منافع ملی بسکتبال را در نظر بگیریم نه اینکه درگیر حواشی شویم چرا که نگاه ما باید کلان باشد و به مسائل فنی توجه کنیم.
کد خبر : 247799

مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال مهرام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا درباره بازی حساس و پرتنش مقابل پتروشیمی و برد تیمش گفت: «بازی خیلی حساس و سختی داشتیم اما خدا را شکر در نهایت با پیروزی تیم ما به پایان رسید.‌البته در ابتدای بازیکنان نتوانستند خودشان را با شرایط بازی وقف دهند و اشکالاتی هم داشتیم اما رفته رفته بازیکنان به این خودباوری رسیدند که می توانند تیم قدرتمند پتروشیمی را شکست دهند. بازیکنانم همگی تلاش کردند و خدا را شکر به آن نتیجه‌ای که می‌خواستیم رسیدیم. البته اواخر بازی حواشی پیش آمد که بیشتر به خاطر فشار و حساسیت‌های این بازی بود که بهتر است به آن نپردازیم.»


وی در پاسخ به اینکه یاوری مدیرعامل پتروشیمی بر صورتش سیلی زده است؛‌گفت: «همانطور که گفتم مشکلی نبود و فشار بر روی هر دو تیم باعث شد برخی مسائل حاشیه‌ای آخر بازی به وجود بیاید که به نظرم نباید به آن توجهی کرد. شان بسکتبال ما بیشتر از این حرفهاست و نباید با مسائل حاشیه‌ای آن را درگیر کنیم. ما باید به مسائل مدیریتی و کلان بسکتبال توجه کنیم و در مورد نکات مثبت این رشته و همچنین چرایی ضعف و عقب‌ماندگی آن حرف بزنیم نه اینکه مسائل حاشیه‌ای را بزرگ کنیم.در این سال‌ها مدیران بسکتبالی زحمات زیادی کشیده‌اند و نباید آنها را نادیده گرفت اما در این مدت همه ما دیدیم که بسکتبال از دوران اوجش فاصله گرفته است و باید منافع ملی بسکتبال را در نظر بگیریم نه اینکه درگیر حواشی شویم چرا که نگاه ما باید کلان باشد و به مسائل فنی توجه کنیم.»


هاشمی در مورد تصمیم کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال برای کاهش بازی‌های نیمه‌نهایی نهایی لیگ برتر گفت: «این تصمیم به ضرر همه است و نمی‌دانم چرا کمیته مسابقات بدون در نظر گرفتن منافع باشگاه‌ها این تصمیم را گرفته است.‌قرار بود مسابقات به صورت 4 برد از 7 مسابقه برگزار شود اما طبق تصمیم‌گیری جدید کمیته باید مسابقات به صورت 3 برد از 5 مسابقه برگزار شود که نمی دانم چرا اجماع باشگاه‌ها در این تصمیم گیری دخیل نبود. وقتی فدراسیون سازمان لیگ نداشته باشد این مشکلات هم به وجود می آید .مگر می شود در 20 روز مسابقات نیمه نهایی برگزار شود، ضمن اینکه هم از قبل می دانستیم مسابقات انتخابی جام جهانی و مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا پیش رو است و فدراسیون باید در برنامه ریزی این دو مسابقه را در نظر می گرفت نه اینکه حالا چندوقت مانده به پایان لیگ برنامه کاهش بازی‌ها را عنوان کند.همه مربیان تیم ملی بری آنها اهمیت دارد اما با این تصمیم جدید مشکلات دو برابر می‌شود چرا که حالا وضعیت بازیکنان خارجی نامعلوم است؛ مسابقات باید زودتر برگزار شود و آنها هم زودتر به کشورشان بازمی گردد و زودتر هم پولشان را از باشگاه‌ها می‌خواهند. ضمن اینکه قرار بود در اسفندماه این اجازه به تیم‌ها داده شود که بازیکنان خارجی بگیرند تا کیفیت لیگ بالا برود اما نمی‌دانم با این برنامه‌ریزی این اتفاق می افتد یا خیر! به هر حال من فکر می کنم تصمیم درستی گرفته نشد و منافع باشگاه‌ها باید در اولویت قرار می‌گرفت و با اجماع و نظر همه این تصمیم گرفته می شد.»


سرمربی تیم مهران تاکید کرد: «صاحبان اصلی مدیران باشگاه‌ها هستند و آنها بدنه اصلی لیگ را تشکیل می دهند.‌متاسفانه تصمیمات این چنینی باعث می‌شود که اسپانسر در لیگ ما روز به روز کمتر شود و لیگ کوچک‌تر از قبل شود. یک زمانی لیگ بسکتبال با 16 تیم برگزار می‌شد که جذابیت بالایی داشت و اسپانسرها علاقمند بودند تا در این لیگ سرمایه گذاری کنند اما روز به روز این دایره کاهش پیدا کرد تا امسال که تنها 9 تیم در لیگ حضور داشتند و اسپانسرها هم کمتر از قبل شدند.»


وی در مورد انتخابات بسکتبال و نامزد شدن 24 نفر برای این فدراسیون گفت: «‌امیدوارم هر کسی که رای می‌آورد بهترین‌ها را برای بسکتبال به ارمغان بیاورد. همه می‌دانند در این چندسال اخیر در بسکتبال چه اتفاقاتی افتاده و چه مسائلی در اولویت است؟!انتخاب یک رئیس شایسته جزو اولویت ها است و همه دوست دارند کسی روی کار بیاید که نواقص گذشته را برطرف و حسن‌ها را تقویت کنند. امیدوارم خانواده بسکتبال از اتفاقات سال های گذشته درس بگیرند و به کسی رای بدهند که اولویتش احیای بسکتبال و بازگشت به دوران اوج این رشته و همچنین تقویت مسائل اقتصادی باشد.»


هاشمی در پاسخ به اینکه برخی از روی کار آمدن گزینه وزارت ورزش در فدراسیون بسکتبال صحبت می‌کنند؛عنوان کرد: «من فکر نمی‌کنم وزارت ورزش گزینه‌ای داشته باشد. رئیس با نظر اعضای مجمع انتخاب می‌شود و باید با دموکراسی کامل این انتخابات برگزار شود.خانواده بسکتبال هم به خوبی می دانند اولویت چه چیزهایی است و کدام یک می توانند اولویت ها را برای بسکتبال محقق کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته