دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

تلاش آمریکا برای ایجاد شکاف اجتماعی و تقابل بین ملت و دولت است

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: مهم‌ترین سیاست آمریکایی‌ها در دوره کنونی با توجه به شکست‌هایی که داشتند ایجاد شکاف اجتماعی در داخل ایران است.
کد خبر : 247775

به گزارش خبرنگار احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نشست خبری دبیران کل احزاب با حضور پرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، مصطفی شاکری دبیر کل و جواد عامری دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در خبرگزاری مهر برگزار شد.


پرویز سروری در ابتدای این جلسه درباره اتفاقات اخیر در کشور با بیان اینکه بعد از اتفاقاتی که در منطقه پیش آمد و سیاست‌های آمریکا به ویژه در انتقال پایتخت صهیونیست به قدس شریف بی‌نتیجه ماند و باعث انسجام بیشتر امت اسلامی شد و متحدین بزرگ آنها دست رد به سینه آمریکا زدند انتظار می‌رفت آمریکایی‌ها برای به حاشیه کشاندن این موضوع و عدم تمرکز افکار عمومی بر روی پیروزی‌های مقاومت تلاش کنند تا این موفقیت‌ها را به نوعی جبران کنند. لذا تصمیم گرفتند موضوع را از متن به حاشیه ببرند.


وی افزود: مهم‌ترین سیاست آمریکایی‌ها در دوره کنونی با توجه به شکست‌هایی که داشتند ایجاد شکاف اجتماعی در داخل ایران است، دیدند مردم را باید در مقابل دولت قرار داد چرا که قدرت ملی ایران از مردم ریشه می‌گیرد و لذا تضعیف آن امنیت ملی را تضعیف می‌کند.


سروری افزود: مواضع ذوق زده آمریکا و عربستان در روزهای اخیر نشان می‌دهد ریشه اختلافات و اغتشاشات خارج از این کشور است البته استیفای حق مردم را مطالبه‌ای به حق می‌دانیم اما شعارها نشان می‌دهد موضوع معیشت و اساساً اقتصاد نیست.


دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: اطلاعات و اخبار نشان می‌دهد آمریکا و اسرائیل و عربستان سعی دارند روی این موج سوار شوند توییت‌های مستمر ترامپ و ذوق‌زدگی آنان همراهی‌ و هماهنگی آنان با اغتشاش‌گران را نشان می‌دهد.


سروری اضافه کرد: ترامپ با سابقه کوتاهی که در ریاست جمهوری آمریکا داشت موجب چالش‌ها و مشکلات اقتصادی مردم آمریکا شد اما امروز در قبال ما این سیاست‌ را اتخاذ می‌کند. مسئولان آمریکایی در طول ایام ابتدای انقلاب تا کنون نشان داده‌اند که دوست ملت ایران نیستند اما امروز به شکل مدافع ایران خود را بروز می‌دهند در حالی که به ایران ظلم می‌کنند.


وی تاکید کرد: ترامپ که بارها مردم ما را تحقیر کرده امروز در جایگاه مدافع ملت ایران ظاهر شده است. اغتشاشگران شعار حمایت از رضاشاه و مرگ بر دیکتاتور می‌دهند یا شعار نه غزه نه لبنان داده و پرچم ایران را آتش می‌زنند که این تناقض گفتاری و رفتاری اغتشاشگران را نشان می‌دهد که می‌خواهند امنیت را زیر سوال ببرند.


سروری با بیان اینکه سعودی‌ها امروز تمام قد در جهت بزرگنمایی اغتشاشات به میدان آمده و در اینباره قلم‌ می‌زنند، گفت: اسناد و مدارک نیروهای امنیتی نشان می‌دهد طرح نفوذ و استفاده از مطالبات به حق مردم در دستور کار آمریکا و صهیونیست است.


دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: درست است که مردم گله‌مند هستند اما با این وجود شاهد حمایت آنها از انقلاب اسلامی بوده‌ایم. دشمن بداند ایران سوریه نیست اما اغتشاشگران نشان دادند کمتر از داعش نیستند و اگر این رفتار ادامه یابد مردم خط پایان می‌کشند.


سروری در ادامه در پاسخ به خبرنگاری درباره راهکار کوتاه‌مدت برای خروج از این مشکلات و حل معضلات معیشتی مردم، خاطرنشان کرد: در بحث کوتاه‌مدت مشکل اساسی در مؤسسات و کارخانه‌های کوچک است که در شرایط کنونی یا راکد شده‌اند و یا در حال راکد شدن هستند و همین مسئله به موج بیکاران و مشکلات اقتصادی دامن زده است.


دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: برای کار کوتاه‌مدت باید به بانک‌ها برسیم چون اکنون بنگاه‌داری می‌کنند و اگر منابع بانک‌ها به سمت تسهیلاتی به این مؤسسات کوچک برود، می‌تواند تا حدی از دامنه‌دار شدن مشکلات جلوگیری کند.


سروری با تأکید بر اعلام مواضع روشن در مورد مؤسسات مالی و مشکلات آن‌ها گفت: اقدامات طولانی در رفع مشکلات این مؤسسات باعث شد در عین اینکه قسمتی از مطالبات پرداخت شد ولی رضایتمندی در مردم ایجاد نشد.


وی با اشاره به لزوم وجود برنامه میان‌مدت نیز برای رفع معضلات اقتصادی گفت: موضوعاتی چون قاچاق و جلوگیری از واردات و تسهیلات تشویقی برای صادرات می‌تواند مشکلات اساسی را تا حد مطلوبی حل کند.


سروری در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون جایگاه احزاب در ساماندهی اعتراضات مردمی گفت: مشکل اساسی کشور این است که جایگاه احزاب در کشور مغفول مانده و احزاب غالباً‌ انتخاباتی و سیاسی هستند.


دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در اغتشاشات اخیر احزاب و گروه‌ها باید نگاه واحدی ارائه دهند و تاکنون نیز این‌گونه بوده است و نباید موضوع را به گردن هم بیندازند،‌گفت: فعلاً ما انسجام و وحدت ملی در مقابل اغتشاشگران که امنیت ملی را نشانه رفته‌اند باید این ظرفیت را در اختیار دولت بگذاریم تا دولت در فضایی با آرامش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کند.


وی بابیان اینکه اگر احزاب دولت سایه و برنامه داشتند موجب بالندگی کشور می‌شد، گفت: باید احزاب در جلوگیری از انشقاق ملی نقش بیشتری ایفا کند.


دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به دلایل وجود برخی نارضایتی‌ها در جامعه گفت: برخی بی‌عرضگی‌ها وسیله نارضایتی مردم را فراهم می‌کند ما امروز مسئولانی را می‌بینیم که برای اداره یک بقالی هم توانایی ندارند اما به خاطر رانت‌ها در مصادر کار قرارگرفته‌اند ولی قادر نیستند مشکلات را حل کنند.


سروری همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون امکان وجود پروژه نفوذ در ایجاد ناکارآمدی‌ها در بخش‌های مختلف کشور گفت: نیروهای امنیتی باید طرح نفوذ را بررسی کنند و ببینند که آیا همان قضیه شیلی است و یا از روی بی‌عرضگی این شرایط ایجادشده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته