دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1396 - 11:10
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌و‌پرورش:

شیوه‌نامه «هدایت تحصیلی» امسال تغییر نمی‌کند

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌و‌پرورش از عدم تغییر در شیوه‌نامه هدایت تحصیلی خبر داد.
کد خبر : 247737

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: تاکنون برنامه‌ای جهت اعمال تغییر در شیوه‌نامه هدایت تحصیلی نداریم.


وی با اشاره به تغییراتی که در سرپرستی معاونت پرورشی انجام شده است، افزود: ممکن است معاون پرورشی که اخیرا معارفه شده‌اند، پیشنهاداتی داشته باشند که با بررسی پیشنهادها ممکن است تغییرات محسوسی در جزئیات برنامه هدایت تحصیلی صورت بگیرد، اما به طور کلی شیوه نامه تغییری نخواهد کرد و همانند سال گذشته اجرا می‌شود.


شکوهی با تاکید براینکه برنامه هدایت تحصیلی در تمامی کشور یکسان است، افزود: هیچ استان، منطقه و مدرسه‌ای اجازه تخطی از برنامه را ندارد. ما نیز به صورت مستمر بر فعالیت مدارس و پایگاه‌ها نظارت خواهیم کرد و در صورت مشاهده تخلف با فرد خاطی برخورد می‌کنیم.


مدیرکل تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌و‌پرورش در خصوص برخی اخبار مبنی براینکه احتمال دارد امسال شیوه نامه هدایت تحصیلی در مدارس دولتی، غیردولتی، تیزهوشان و ... متفاوت باشد، یادآور شد: چنین مساله‌ای صحت ندارد و قانون در تمام کشور یکسان اجرا می‌شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دانش‌آموزان، گفت: به دانش‌آموزان توصیه می‌شود برای امتحانات پایان ترم تلاش کنند و نمرات قابل قبول دریافت کنند و اگر در سال‌های گذشته به دلایل مختلف نتوانسته‌اند موفق عمل کنند در امتحانات امسال فرصت جبران را برای خود فراهم کنند تا بتوانند در رشته دلخواه ثبت‌نام و ادامه تحصیل دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته