دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1396 - 11:50
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی:

سوءاستفاده بدخواهان از شرایط، نباید سبب نادیده‌انگاری نارضایتی مردم شود

عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: درست است که دشمنان کشور به دنبال سوء استفاده از مشکلات و کاستی ها هستند ولی با این وجود نمی‌توان اعتراض و نارضایتی مردم را نادیده گرفت.
کد خبر : 247715

محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سوال که در تجمعات خیابانی اخیر معاندان و بیگانگان چقدر سهم داشته‌اند، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود مردم گله‌مندی و نارضایتی‌هایی دارند و چنین نیست که هیچ اسباب گله‌ای در جامعه وجود نداشته باشد. نمی‌توان گفت کسانی که در تجمعات شرکت می کنند از مردم نیستند و اعتراضی واقعی وجود ندارد.


وی افزود: بخش مهمی از نارضایتی ها ناشی از مشکلات و مسائل اقتصادی است که مردم با آن درگیر هستند. مشکلاتی همچون بیکاری، عدم تکافوی درآمد نسبت به هزینه ها، چگونگی رعایت حقوق اساسی و شهروندی شهروندان و همچنین نحوه صرف منابع کشور از سوی مسوولین مردم را گله‌مند ساخته است. کشور در دوره هایی درآمدهای کلانی داشته است اما به تناسب آن اندوخته ای ایجاد نشده و توسعه ای در زیرساخت‌ها و معیشت مردم ایجاد نشده است. باید توجه کنیم در قانون اساسی هم اعتراض به اشکال مدنی و قانونی برای مردم پیش بینی و پذیرفته شده است.


عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید براینکه بدخواهان و دشمنان ایران نیز برای سنگ‌اندازی در حرکت تکاملی و توسعه ای کشور و جلوگیری از بهبود امور، فرصت طلبانه مترصد فرصت ها، ضعف ها و زمینه ها هستند خاطرنشان کرد: در کنار اعتراضات مردمی، اینکه بدخواهان و دشمنانی هستند که از زمینه ها و اشکالات موجود سوء استفاده می کنند، نبایستی موجب نادیده انگاری حقوق و مطالبات مردم باشد. بنابراین در اعتراضات خیابانی اخیر، هم گروه‌هایی از مردم حضور داشته اند و هم بدخواهان فرصت طلب بنای بهره برداری و موج سواری دارند.


نجفی ادامه داد: با این حساب نمی توان اعتراضات واقعی به مشکلات موجود را نادیده گرفت و بایستی حل مسائل را بر اساس تجمیع و به کار گیری همه سرمایه ها در هدف گذاری، برنامه ها و اقدامات پیگبری و اجرایی کرد.


وی با اشاره به اینکه کشور دارای توانمندی‌ها و نقاط قوت فراوان و استراتژیک است، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند که کشور از دل بحران ها و مسائل مبتلابه عبور کند و همواره مسیر توسعه را با حفظ جایگاه ممتاز و برجسته خود خصوصا در رقابت‌های جهانی طی کند.


به گفته نجفی توسعه در کشور به قدر مطلوب ممکن نخواهد بود؛ مگر با تجمیع و بهره‌گیری اقتصادی از تمامی سرمایه های انسانی، مالی و اجتماعی.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهره‌گیری از کلیه سرمایه های کشور زمانی ممکن می شود که قواعد و قوانین زندگی اجتماعی با همه تنوع و تکثر موجود در آن مراعات شود. باید از طریق به کارگیری اصولی سرمایه های کشور به شکلی بهره ور، سرمایه ها و فرصت‌های بیشتر و جدیدتری خلق شود، تا مخاطرات و اسباب کدورت و گله‌مندی ها نیز رفع شود.


وی با اشاره به تجمعات اخیر مردم تصریح کرد: به عقیده من می بایست حتی الامکان از برخوردهای سخت با اعتراضات مردمی پرهیز شود و با تلاش بر تبیین مسائل و اعتمادسازی برای معترضان از طرف مسوولین کشور فضایی سازنده و مساعدتر ایجاد شود. البته روشن است حفظ امنیت و سلامت محیط کار و زندگی مردم و جلوگیری از هرج و مرج هم ضرورتی است که بایستی مدبرانه و با دقت تامین شود.


محمدرضا نجفی در پاسخ به این سوال که آیا دولت می تواند برای حل مشکلات مردم اقدامی انجام دهد یا خیر، گفت: هیچ قوه‌ای به تنهایی نمی تواند این مشکلات را از میان بردارد. تنها با با همکاری همه دستگاه‌ها و قوای کشور و بسیج همه امکانات و منابع می‌توان در جهت حل مشکلات حرکت کرد. قطعا اگر همه قوا و نهادهای دیگر کمک نکنند دولت به تنهایی از عهده حل مشکلات برنمی آید.


عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه فرایند و امکانات تصمیم‌گیری، هدفگذاری، برنامه ریزی و اجرا صرفا در اختیار دولت نیست، تاکید کرد: لازم است با وفاق و در قالب یک تقسیم کار ملی و کار مشترک در جهت پیشبرد امور و اهداف مشترک تشریک مساعی شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: اعتراض
ارسال نظر
قالیشویی ادیب