دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1394 - 14:08
نماینده وزارت نیرو و عضو شبکه جهانی حذف روغن‌های آلاینده:

فقط 25 درصد از روغن‌های PCV در کشور امحاء می‌شوند

نماینده وزارت نیرو گفت: متاسفانه اکنون تنها می‌توانیم 25 درصد از روغن‌های پی سی وی (PCV) تولید شده در کشور را که آلودگی 7 هزار ppm دارند امحاء کنیم.
کد خبر : 24755

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ساناز جعفر‌زاده در نشست خبری معاونت محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با اعلام این خبر افزود: روغن‌های پی سی وی (PCV) مواد آلاینده‌ای هستند که کشور ما ایران ملزم است تا پایان سال 2028 تمامی آنها را از کشور حذف کند.


وی افزود: بر همین اساس اکنون در کشور ما وزارت نیرو امحاء بخشی از این روغن‌ها را به روش‌های غیر حرارتی که خطر زیست محیطی ندارد انجام می‌دهد.


جعفرزاده گفت: با توجه به اینکه این اقدام اولین تجربه ما در خصوص امحاء روغن‌های PCV است بنابراین فقط می‌توانیم روغن‌هایی که آلودگی تا 7 هزار ppm دارند را امحاء کنیم که فقط 25 درصد از کل این روغن‌ها را تشکیل می‌دهند.


وی افزود: با توجه به حجمی که این روغن‌ها دارند و ما نیز تجربه زیادی در امحاء آنها نداریم بنابراین باقی مانده روغن‌ها را به کشورهای دیگر می‌فرستیم تا با روش احتراقی امحاء شوند. البته ما در دو دوره توانسته‌ایم میزان زیادی از این روغن‌ها را برای امحاء به کشور فرانسه بفرستیم.


نماینده وزارت نیرو با بیان اینکه تاکنون دو پایگاه در استان‌های گلستان و تهران برای امحاء روغن‌های PCV تاسیس شده است افزود: متاسفانه نزدیک به 60 درصد از این روغن‌ها در آسیا تولید می‌شود و تنها 20 درصد از آنها مدیریت می‌شوند بنابراین آسیا بیشترین میزان تولید پسماند ویژه PCV را دارد که این شزایط ملاحظه‌ای را برای ما ایجاد می‌کند تا مدیریت صحیحی در این زمینه داشته باشیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته