دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1396 - 11:47
وزیر بهداشت:

هر 2500 نفر حاشیه‌نشین به یک مرکز سلامت دسترسی دارد

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حاضر ۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور وجود دارد، تاکید کرد: برای اولین بار برای هر ۲۵۰۰ نفر در مناطق حاشیه شهر یک مراقب سلامت قرار داده و پایگاه بهداشتی ایجاد کرده‌ایم.
کد خبر : 247445


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در نشست اجرای بهینه حقوق شهروندی در نظام اداری که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به برخی اقدامات زیرساختی و توسعه‌ای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: طی این سال‌ها ۲۴ هزار تخت بیمارستانی ایجاد کردیم که این میزان یک چهارم تخت‌هایی است که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. همچنین ۱۱هزار متخصص و پزشک را در مناطق محروم و دورافتاده مستقر کردیم؛ به طوری که مناطق مختلف کشور از نظر برخورداری از پزشک عمومی و ماما به پوشش صد درصدی رسیده‌اند.


وی با بیان اینکه تمام مراکز روستایی از نظر واکسیناسیون و تامین دارو مورد توجه بوده‌اند، گفت: طی اجرای طرح تحول نظام سلامت بالغ بر ۵۰۰۰ خانه و مرکز بهداشتی ایجاد کرده‌ایم. در عین حال باید توجه کرد که به دلیل مشکلاتی مانند خشکسالی و بروز جنگ تحمیلی شاهد مهاجرت مردم از روستاها به شهرها بوده‌ایم و در حاضر ۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور وجود دارد. بر این اساس برای اولین بار برای هر ۲۵۰۰ نفر در مناطق حاشیه شهر یک مراقب سلامت قرار داده و پایگاه بهداشتی ایجاد کرده‌ایم.


وزیر بهداشت با بیان اینکه بحث سلامت و حقوق شهروندی را نباید در یک اتاق محبوس کنیم، گفت: در حرکات، سکنات و رفتار باید حقوق مردم را در نظر بگیریم. لازم است توجه کنیم که وزارت بهداشت وظیفه‌ای جز رعایت حقوق مردم را ندارد و ما برای رعایت حقوق مردم به میدان آمده‌ایم.



قاضی‌زاده هاشمی افزود: طرح تحول نظام سلامت نیز برای رعایت حقوق شهروندان بود چرا که دیدیم نتایجی مانند کاهش هزینه‌ها در حوزه سلامت،‌افزایش دسترسی به امکانات بهداشت در مناطق محروم و حمایت از سلامت مردم را به دنبال دارد. و در یک کلام اجرای این طرح اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی بود که بخشی از آن از جمله بیمه شدن همه افراد کشور مغفول مانده بود؛ به طوری که بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت ۱۱ میلیون نفر بیمه شدند.


وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته کاری جز افزایش رضایت‌مندی مردم انجام ندادیم، گفت: به میزان رضایت مردم به عنوان شاخص نگاه می‌کنیم و خوشبختانه نظرسنجی دستگاه‌های مختلفی مانند مرکز آمار ایران، خبرگزاری جمهوری اسلامی و غیره - که برترین نظرسنجی‌ها را دارند - نشان داده است که حوزه سلامت مورد توجه مردم بوده است البته این حرف به این معنا نیست که در رعایت حقوق مردم بی‌نقص رفتار کرده‌ایم اما به لطف مردم و با کمک خدا این حوزه مورد توجه شهروندان قرار گرفته است.وزیر بهداشت


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته