دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مهدی بی باک:

سطح مسابقات گرنداسلم از المپیک هم بالاتر است/ مصدومیت «فرزان» او را از تمرینات عقب انداخت

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: سطح مسابقات گرنداسلم چین بسیار بالاست و تمامی نامداران تکواندو در این رقابت‌ها حضور دارند.
کد خبر : 247428

مهدی بی‌باک سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا درباره رقابت‌های گرنداسلم چین گفت: «‌این اولین بار است که مسابقاتی تحت عنوان گرنداسلم از سوی فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و از بهترین‌های جهان در این رقابت‌ها حضور دارند. با توجه به اینکه مسابقات به صورت امتیازی و جایزه‌ای است و یک نفر هم در هر وزن با سهمیه مستقیم به المپیک راه پیدا می‌کند از همین روی مسابقات بسیار مهمی است و بهترین‌های جهان در آن شرکت می‌کنند. سطح این مسابقات به قدری بالاست که می‌توانیم بگوییم از المپیک هم بالاتر است.»


وی ادامه داد: «‌تیم ما با 5 تکواندوکار در این مسابقات شرکت می‌کند و پنج سهمیه در بخش مردان داریم.‌ در روز اول مسابقات (شنبه 16 دی‌ماه) ابوالفضل یعقوبی و میرهاشم حسینی با رقبای خود رقابت می‌کنند.‌ میرهاشم حسینی در اولین دیدار خود با نماینده‌ای آذربایجان و در مسابقه دوم با تکواندوکار بلژیکی که هر دو عنوان‌دار جهان هستند باید رقابت کند.‌ ابولفضل یعقوبی هم در مسابقات اول با نماینده‌ای از کشور کره و در مسابقه بعدی با حریف چینی خود که قهرمان المپیک جهان است باید رقابت کند. خدا را شکر هر دو تکواندوکاران کشورمان وضعیت خوبی دارند و مدتهاست تمرینات خوبی پشت سرگذاشته اند. »


بی‌باک تاکید کرد: «میرهاشم یکی از جوانترین تکواندوکاران حاضر در این مسابقات است و در این چندوقت اخیر هم روند روبه رشدی داشته است. او اردیبهشت در جام ریاست فدراسیون جهانی شرکت کرد و قهرمان شد،‌در تیر‌ماه هم راهی میدان جهانی شد و با نایب قهرمانی به کارش پایان داد. او دو ماه بعد در مسابقات دانشجویان جهان بر سکوی قهرمانی ایستاد. میرهاشم در انتخابی گرنداسلم مدال برنز کسب کرد و همچنین طلای قهرمانی آسیا در رده نوجوانان و طلای قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان را در کارنامه خود دارد.‌امیدوارم این دو تکواندوکار هر دو مقابل حریفانش به پیروزی برسند و به فینال راه پیدا کنند.»


سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد دیگر تکواندوکاران اظهار کرد: «بعد از آن در 23 دی‌ماه سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم با نماینده از کشورهای کره و آذربایجان باید رقابت کند. متاسفانه مردانی در مسابقات ساحل عاج انگشت پایش شکست و دو هفته مشغول فیزیوتراپی بود و از تمرینات به دور بود اما حدودا یک هفته است که تمرینات را شروع و شرایط جسمانی‌اش مانند گذشته شده و در آمادگی به سر می‌برد امیدوارم که بتواند در این رقابت‌ها به مرحله فینال برسد و با دست پر به ایران برگردد.»


بی باک همچنین در مورد وضعیت فرزان عاشورزاده و مصدومیتی که دارد؛‌گفت: «در آخرین مسابقه هم فرزان عاشورزاده و ابراهیم صفری باید به میدان بروند.‌متاسفانه فرزان دچار آسیب دیدگی از ناحیه زانو شد و تازه از امروز تمرینات خود را آغاز کرده است. او حدودا 15 روز زمان تمرین را از دست داد با این حال اما من با پزشک تیم که صحبت کردم و این اطمینان خاطر را داد که او حتما به این مسابقات می‌رسد اما همانطور که گفتم چند روزی زمان تمرین کردنش را از دست داد. فرزان در اولین مسابقه با حریفی از کشور چین و در دومین مسابقه هم با حریفی از مکزیک که رنکینگ دوم مسابقات المپیک را در کارنامه خود دارد باید رقابت کند. صفری هم در مسابقه اول با حریف ایرلندی خود که رنکینگ دوم وزن 54- را دارد باید رقابت کند و در مسابقه دوم هم با عنوان دار جهان باید مبارزه کند.‌همانطور که گفتم سطح مسابقات بسیار بالاست و حریفان قدرتمندی در این مسابقات باید با تکواندوکاران ایران رقابت کنند.»


سرمربی تکواندوی ایران عنوان کرد:«خدا را شکر با توجه به اینکه حریفان از قبل مشخص شدند ما این فرصت را داشتیم که تک‌تک حریفان را آنالیز کنیم و طبق حریفان به آنها برنامه تمرینی بدهیم. اعضای تیم همگی هم از نظر روحی و هم جسمی در وضعیت خوبی به سر می‌برند و امیدوارم بتوانیم از سد آنها بگذریم. مسابقات سختی را پیش رو داریم،تمامی نامداران تکواندو در این رقابت‌ها حضور دارند اما تکواندوکاران ایرانی نیز نشان دادند که توانمندی خاصی دارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته