دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر صمت خبر داد؛

طرح ضربتی برای ایجاد 450 هزار شغل

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح ضربتی اشتغال 450 هزار نفری در سال آینده خبر داد.
کد خبر : 247423

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در نشست خبری ارائه تسهیلاتی چون پرداخت حق بیمه کارفرمایی از جانب دولت و همین طور پرداخت های یارانه و تسهیلات 6 تا 14 درصدی از جانب دولت را زمینه های دستیابی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به این هدف برشمرد.
بیش از 40 هزار واحد صنعتی فعال است
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به وجود حدود صد هزار واحد در شهرک های صنعتی گفت، بیش از 40 هزار واحد از آنها پروانه بهره برداری گرفتند و بیش از 33 هزار واحد آنها فعال هستند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه نشست خبری امروز خود با اشاره به سخنان دیشب رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت مبنی بر ضرورت اطلاع رسانی شفاف اقدامات انجام شده ازجانب دولت به نقش مهم رسانه ها در این کار تاکید کرد.
صادق نجفی معیشت مردم و بیکاری را دو موضوع و اولویت مهم رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: ساماندهی و به وجود آوردن صنایع کوچک برای حل بخشی از مسایل و مشکلات اقتصادی کشور از جمله وظایف مهم سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی است.
به گفته نجفی بیش از 90 درصد از صنایع کشور، کوچک و متوسط هستند، بیش از 960 شهرک صنعتی داریم که بیش از 700 شهرک از آن ها فعال هستند و امکان سرمایه گذاری در آنها وجود دارد.
معاون وزیر صنعت گفت: اولویت ما در حال حاضر صنایع کوچک است، به ظرفیت رساندن صنایعی که با ظرفیت کامل کار نمی کنند برای ایجاد اشتغال از اولویت های ما است.


تولید پوشاک صنعتی کشور در حال توسعه است


معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه در لباس زیر، کت و شلوار و کیف و کفش بهترین تولیدات را داریم‌ گفت: تولید پوشاک صنعتی کشور در حال توسعه است.


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در نشست خبری خود تاکید کرد: مدیریت قیمت تمام شده و پایین آوردن هزینه ها از جمله اقداماتی است که در دستور سازمان قرار دارد.
صادق نجفی تامین سرمایه در گردش و موضوع تحرک بازار عرضه پوشاک را از دیگر برنامه های مورد توجه این وزارتخانه در برنامه های تحول این صنعت دانست و گفت: پوشاک در کالاهای چمدانی مسافران خارج از کشور کمتر شده که این روند رشد این صنعت را در داخل نشان می دهد.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از صادرات پوشاک به کشورهایی چون آذربایجان و روسیه خبر داد و گفت: در حال حاضر برندهای معتبر جهانی از طریق سرمایه گذاری مشترک در مناطق آزاد تولید می شود.


نوسازی واحدهای صنعتی اولویت ماست
معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نوسازی واحدهای صنعتی و ایجاد بازار داخلی و خارجی به موازات یکدیگر از مهمترین برنامه های سازمان صنایع کوچک است.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تاکید کرد: به ظرفیت کامل رساندن 20 هزار واحد صنعتی در 4 سال آینده در دستور کار است، ضمن آنکه توجه به روستاها و راه اندازی نواحی و شهرک های صنعتی در این مناطق را در اولویت قرار داده ایم.
صادق نجفی با یادآوری اینکه فضای کسب و کار را در شهرک ها باید بهبود ببخشیم گفت: در پی افزایش اختیارات به شهرک ها هستیم، و در این باره با وزارت نیرو، بانکها و دستگاههای مرتبط جلسات خوبی داشتیم.
وی گفت: برای خرید کالای ایرانی باید انگیزه در مردم به وجود آید، رسانه ها در این موضوع می توانند کمک کنند، ایجاد کمپین برای خرید کالای ایرانی در ماههای پر خرید مانند اسفند ماه پیشنهاد خوبی است‌.
وی همینطور ابراز امیدواری کرد : با حضور جوانان نخبه و به کمک رسانه ها آینده درخشانی داریم، راهبردها و اهداف برنامه ششم توسعه، چشم انداز 20 ساله و اسناد بالادستی افق پیش روی ماست‌.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته