دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1394 - 11:48
رئیس دانشکده سما جنت آباد:

شرایط ترم تابستانی دانشکده‌های سما مانند سایر واحدهای دانشگاه آزاد است

رئیس دانشکده سما جنت آباد از تغییر شرایط ترم تابستانی در دانشکده‌های سما خبر داد و گفت: طبق آیین نامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی شرایط ترم تابستان سازمان سما و دانشگاه آزاد اسلامی یکسان شد.
کد خبر : 24731

دکتر فتح‌اله آستارکی رئیس دانشکده سما جنت آباد درباره شرایط برگزاری ترم تابستانی و تغییرات اعمال شده به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: آیین نامه‌ای که سال‌های پیش توسط دانشگاه آزاد اسلامی به سازمان سما ابلاغ می‌شد مبنی بر این بود که هر دانشکده سما می‌تواند تنها 6 واحد درسی از درس‌های عمومی برای ترم تابستانی به دانشجویان ارائه کند همچنین دانشجویانی که با اخذ 8 واحد فارغ التحصیل می‌شدند نیز می‌توانستند واحد‌های باقی مانده را اخذ کنند.


رئیس دانشکده سما در همین خصوص ادامه داد: در سال جاری مصوبه دانشگاه آزاد اسلامی درباره ترم تابستان سازمان سما تغییر کرد. با پیشنهاد دکتر میرزاده قرار شد سازمان سما به گونه دیگری عمل و امکاناتی فراهم کند تا دانشجویان بهره کافی و مفید از تابستان ببرند و ترم تابستان را به شکل یک ترم ارائه دهند. به همین جهت سقف واحد‌هایی که برای دانشجویان سما در نظر گرفته شد 10 واحد است.


آستارکی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار دانشجویان سما می‌توانند دروس تخصصی هم درترم تابستان اخذ کنند افزود: دانشجویانی که با اخذ 12 واحد فارغ‌التحصیل شوند نیز می‌توانند تمام واحدهای باقی مانده خود را برای تابستان انتخاب کنند همچنین با آسان شدن شرایط قطعا دانشجویان استفاده بهتری از تابستان خود می‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه دانشکده‌های سما طبق آیین نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی عمل می‌کنند تصریح کرد: شرایط ترم تابستان دانشکده‌های سما امسال دقیقا شبیه واحدهای دانشگاه آزاد است. در این طرح صرفه جویی درهزینه و زمان برای دانشجویان درنظر گرفته شده است زیرا آنها با پرداخت شهریه ثابت تعداد واحد‌های بیشتر و یا واحد‌های تخصصی را اخذ می‌کنند.


رئیس دانشکده سما جنت آباد در توضیح شروع ترم تابستان گفت: ثبت نام برای ترم تابستان شروع شده و از 6 تیر کلاس‌ها برگزار می‌شود. ارائه دروس نسبت به سال گذشته دوبرابر شده به طور مثال اگر در سال‌های گذشته سه واحد درسی در هر هفته می‌گذراندند امسال باید 6 واحد اخذ کنند.


وی با اشاره به دو سال فعالیتش در دانشکده سما افزود: سال جاری سومین سال کار بنده در دانشکده سما است این دانشکده هر سال ترم تابستان برگزاری می‌کند اما داشتن ترم تابستان شرایط ویژه‌ای دارد و اکثر دانشکده‌های سما مجری برپایی این ترم هستند.


آستارکی درباره شرایط دانشکده‌ها برای برگزاری ترم تابستان ادامه داد: قبل از شروع ترم هر دانشکده فراخوان می‌‌دهد طبق آن اگر کلاس‌ها به حد نصاب رسید این ترم در دانشکده برگزار می‌شود. در غیر این صورت دانشجویان آن دانشکده می‌توانند در دانشکده‌های دیگر مهمان شوند به طور مثال اگر یکی کلاس‌های دانشکده سما برای ترم تابستان برگزار نشود دانشجو می‌تواند برای مهمان شدن در دانشکده‌های دیگر سما اقدام کند. در پایان ترم هم نمره دانشجوی مهمان توسط سیستم به دانشکده اصلی اعلام می‌شود. تمام این برنامه‌های جدید تنها برای تسهیل مسیر دانشجویان صورت گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته