دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1396 - 16:38
معاون پژوهش دانشگاه امیر کبیر اعلام کرد:

ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه دانشگاه امیرکبیر در صنایع کوچک و بزرگ

معاون پژوهش دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد:‌ این دانشگاه قصد دارد واحدهای تحقیق و توسعه را در صنایع کوچک و بزرگ به کمک این صنایع به وجود آورد.
کد خبر : 247292

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حسین تودشکی در مراسم رونمایی از سامانه مصاف گفت: امیدوارم سامانه مصاف شروع دوباره‌ای برای ارتباط با صنعت باشد چرا که رسالت ما همواره برطرف کردن نیازهای صنایع است.


وی افزود: ما رویه‌های قبلی را بازنگری کردیم تا بتوانیم نیازهای صنایع را شناسایی کنیم. برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم مکانیسم‌هایی را طراحی کرده‌ایم تا با استفاده از نوآوری، از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت بیشتری داشته باشیم.


معاون پژوهش دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: با حمایت از فارغ‌التحصیلان دانشگاه به دنبال ترغیب آنها برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم تا محصولات‌شان نیازهای مردم را برطرف کند.


وی گفت: از آنجایی که دانشگاه امیر کبیر در موقعیتی قرار دارد که نمی‌تواند وسعت پارک‌های علم و فناوری را برآورده سازد، برج فناوری و نوآوری در این دانشگاه شکل گرفته و فضای کسب و کار خوبی در این برج راه‌اندازی شده و به زودی خروجی‌های ملموس آن برای کشور نمایان می‌شود.


تودشکی تاکید کرد: دانشگاه باید بتواند رقابت‌پذیر عمل کند و واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع ایجاد شود راهکاری که دنیا در این زمینه در پیش گرفته استفاده از دانشگاه‌ها در این زمینه است، ما هم باید در این زمینه فعال‌تر شویم و به صنایع مشاوره صنعتی بدهیم. همچنین ایجاد کارگاه‌های تخصصی برای صنعت کوچک و بزرگ نیز در دستور کار ما قرار دارد که آن را در پیش خواهیم گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته