دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1396 - 08:29
مدیرکل دفتر آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش‌و‌پرورش:

آموزشگاه‌های آزاد مجوز صدور دیپلم «فنی‌و‌حرفه‌ای» را ندارند

مدیرکل دفتر آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش‌و‌پرورش، تنها مرجع صدور دیپلم فنی‌و‌حرفه‌ای را وزارت آموزش‌و‌پرورش دانست و اعلام کرد که آموزشگاه‌های آزاد اختیار و مجوزی در این خصوص ندارند.
کد خبر : 247026

محسن حسینی مقدم، مدیرکل دفتر آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص فعالیت آموزشگاه‌های ارائه مدرک فنی‌و‌حرفه‌ای در کوتاه‌ترین زمان، گفت: هیچ آموزشگاه و مرکزی نمی‌تواند مدرک دیپلم فنی‌و‌حرفه‌ای ارائه دهد، بنابراین مدارکی که خارج از مبادی وزارت آموزش‌و‌پرورش صادر شود، فاقد اعتبار است و هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای به آن اکتفا نمی‌کند.


وی افزود: تمام آموزش‌های رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای درون مدرسه انجام می‌شود و در نهایت نیز به دانش‌آموزان مدرک معتبر ارائه می‌شود.


مدیرکل دفتر آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش‌و‌پرورش یادآور شد: تنها در برخی رشته‌های کاردانش آموزش‌های عمومی در مدارس ارائه می‌شود و دانش‌آموز برای کسب مهارت تخصصی مجبور به مراجعه به آموزشگاه‌هایی است که با آموزش‌و‌پرورش قرار دارد. این آموزشگاه‌ها طبق قرارداد و پس از اتمام دوره نمرات را به مدارس ارسال و در نهایت مدرک تحصیلی از سوی آموزش‌و‌پرورش و توسط مدرسه به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل به اخذ مدرک معتبر فنی‌و‌حرفه‌ای دارند صرفا باید از طریق آموزش‌و‌پرورش اقدام کنند در غیر اینصورت در آموزشگاه‌های خصوصی صرفا مهارت می‌آموزند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب