دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1396 - 09:48
از سوی روزنامه اسپانیایی ؛

عربستان در فهرست کشورهای خطرناک جهان قرار گرفت

یک روزنامه اسپانیایی طبق توصیه‌های وزارت امور خارجه این کشور فهرستی از خطرناک‌ترین کشورهای جهان در سال 2017 منتشر کرد که نام عربستان در میان آن‌ها مشاهده می‌شود.
کد خبر : 247019

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، روزنامه‌ ای‌بی‌سی چاپ اسپانیا گزارش کرد: «این لیست سیاه ممکن است در آینده به‌دلیل بی‌ثباتی در این کشورها و نیز به‌دلیل پایین بودن سطح امنیت در برخی از کشورهای فهرست شده ازجمله تونس و اوکراین و همچنین وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی در ونزوئلا دچار تغییراتی شود.»


در این فهرست کشورهای جهان به چهار گروه کشورهای بسیار خطرناک، کشورهایی که باید از سفر به آن‌ها خودداری کرد، کشورهایی که می‌توان سفر کرد ولی باید هشیار بود و کشورهای امن تقسیم شده است.


طبق این گزارش، 12 درصد از کشورهای جهان در گروه نخست قرار دارند و اتباع کشورهای مختلف به‌دلیل اوضاع جنگی یا ناامنی از سفر به 12 کشور منع شده‌اند. در میان این کشورها نام سوریه، عراق، یمن، لیبی، سومالی بروندی، اریتره، پاپوآ گینه نو، افغانستان، مالی، جمهوری آفریقای مرکزی و سودان جنوبی مشاهده می‌شوند.


همچنین طبق اعلام وزارت امور خارجه اسپانیا، 12 کشور دیگر گروه نخست که توصیه شده است تنها در صورت لزوم به آنجا سفر شود عبارتند از مصر، عربستان سعودی، ونزوئلا، هاییتی، نیجریه، چاد، کره‌شمالی و پاکستان.


در گروه دوم، 76 کشور جای دارند که توصیه اکید شده است از سفر به آنجا خودداری شود. کشورهایی همچون تونس، سنگال، اتیوپی،الجزایر، کره‌جنوبی (به‌دلیل همسایگی با کره‌شمالی)، ژاپن (به‌دلیل خطر وقوع زلزله)، روسیه، چین، هند، مکزیک و پرو در این دسته جای دارند.


56 کشور نیز به‌دلیل درگیری‌های داخلی توصیه شده است در سفر به آنجا جانب احتیاط رعایت شود که بیشترشان در قاره آفریقا قرار دارند. توگو، غنا، مراکش، برخی کشورهای آمریکای لاتین همچون آرژانتین، اروگوئه، بولیوی، کوبا و کاستاریکا در این دسته جای دارند.


41 کشور نیز در گروه چهارم جای دارند که عبارتند از: تایوان، آمریکا، کانادا، استرالیا، زلاندنو، ساموا به علاوه 35 کشور عضو اتحادیه اروپا (به جز کشورهای حوزه بالکان).




انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان سعودی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب