دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر مرکز نوآوری فرهنگی «امید» عنوان کرد:

«عمار» از ابتدا خلاقانه عمل کرده است/ نباید به بهانه حمایت از تازه‌کار‌ها از حرفه‌ای‌ها غافل شد

سیدرضا کاظمی با اشاره به جشنواره مردمی «عمار» و خلاقانه عمل کردن آن، بیان کرد: با یک برنامه‌ریزی صحیح می‌توان بهترین بهره‌برداری را برای تولید داشته باشیم.
کد خبر : 246970

سیدرضا کاظمی؛ مدیر مرکز نوآوری فرهنگی «امید» در حاشیه برگزاری هشتمین مردمی فیلم عمار در گفت‌وگو با آنا، به رشد قابل توجه این جشنواره نسبت به هشت سال گذشته اشاره کرد و افزود: رشد و جهشی که طی هشت سال فعالیت جشنواره مردمی عمار شاهد بودیم، به‌اندازه‌ای است که می‌توان در چند سال آینده جهش چند برابر برای آن تصور کرد.


وی ضمن تاکید ادامه‌دار بودن راهی که جشنواره عمار می‌رود، اضافه کرد: جنبه‌ها و سطوح مختلف «عمار» به عنوان جشنواره‌ای که از ابتدا با هدفی استوار متولد شده، باید پیشرفت بیشتری داشته باشد و راه درست را ادامه دهد. چرا که این جشنواره از زمان تولدش خلاقانه حرکت کرده است.


مدیر مرکز نوآوری فرهنگی امید، ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های موجود، به هر حال امکاناتی در زمینه نمایش آثار وجود دارد؛ بهره‌برداری از این امکانات با یک برنامه‌ریزی صحیح، شرایط تولید را هم بهتر می‌کند.


کاظمی در ادامه ضعف‌های جشنواره عمار را برشمرد و ضمن تاکید بر رفع آن‌ها برای هرچه بهتر شدن این جشنواره، خاطرنشان کرد: در ایران برخلاف دیگر کشورها، فیلم‌ها برای جشنواره‌ها ساخته می‌شوند. جشنواره مردمی عمار نیز از این قاعده مستثنی نیست و تمامی فیلم‌های آن، توسط یک گروه داوری می‌شوند که این یکی از ضعف‌های جشنواره به‌شمار می‌آید.


وی ادامه داد: فیلم‌هایی که در عمار حضور دارند، همه در یک سطح نیستند اما همه با یک مدیوم داوری می‌شوند یعنی یک فیلم آماتور در کنار یک فیلم حرفه‌ای قرار می‌گیرد و قضاوت می‌شود. در صورتی که هر اثر باید در سطح خود داوری شود.


کاظمی با اشاره به اینکه بحث دسته‌بندی داوری نیازمند اصلاح است، تصریح کرد: در دوره‌های گذشته هم این موضوع وجود داشت، گاها شاهد بودیم که برخی از فیلمسازان حرفه‌ای در مقابل فیلمسازان تازه‌کار نادیده گرفته شده و برگزیده نشده‌اند. من نمی‌گویم نباید از فیلم‌اولی‌ها حمایت کرد بلکه می‌گویم حرفه‌ای‌ها هم نباید نادیده گرفته شوند چرا که این دیده نشدن، آن‌ها را دلزده می‌کند.


وی افزود: در مقابل، عده‌ای هستند که به عنوان مثال یک فیلم را با کمترین امکانات تولید کردند و بنا به هر دلیلی برگزیده شدند اما بعدا نتوانسته‌اند رشد کنند چراکه به واسطه همان برگزیده شدن، انتظار از خودشان بالا رفته است. این امر نه تنها به مبتدی‌ها کمک نمی‌کند بلکه به‌ضررشان نیز محسوب می‌شود و دچار توقف در مسیر خواهند شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته