دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1396 - 19:01
ابوترابی مطرح کرد؛

برداشت خلاف قانون ایران ایر از صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیمای بوئینگ

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران ایر ۳۳۰ میلیون دلار بر خلاف قانون از صندوق توسعه ملی برداشت کرد تا این هواپیماها را خریداری کند.
کد خبر : 246963

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی، در خصوص اعلام شرکت بوئینگ مبنی بر اینکه درباره توافقات با ایران، مطابق مجوز‌های دولت رفتار می‌کند، اظهار کرد: در این مسیر از ابتدا نیز مشخص بود که چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد، در صورتی که بوئینگ از انجام معامله با ایران کنار بکشد با توجه به اینکه بخشی از ایرباس نیز متعلق به آمریکا است و این دو شرکت رقیب یکدیگر هستند قطعا ایرباس نیز کنار می‌کشد.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران ایر 330 میلیون دلار بر خلاف قانون از صندوق توسعه ملی برداشت کرد تا این هواپیماها را خریداری کند، بیان کرد: نه تنها برای خرید این هواپیماها فاینانس نشده بلکه به لحاظ قیمتی نیز از حالت عادی گران‌تر بوده است.


وی با بیان اینکه بارها و بارها این مسئله را تذکر دادیم زیرا قابل پیش بینی بود، افزود: متاسفانه خرید هواپیماها تبدیل به شوی شب انتخابات و ابزار کسب رای شد و به این صورت بیت المال هدر رفت.


ابوترابی متذکر شد: امیدواریم از این به بعد مسئولان دقت کنند و اعتماد بیجا به هیچ طرفی نداشته باشند و بدانند که مقام معظم رهبری به درستی فرمودند که دشمن دست چدنی زیر دستکش مخملی دارد و مسئولان با اطاعت از رهبری مشکل کشور را حل کنند.


نماینده مردم تیران، کرون و نجف آباد با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که فروش بوئینگ به ایران را تعلیق کنند، ادامه داد: حتی اگر یک مدت این تعلیق طول بکشد آمریکایی ها به دنبال این هستند که فروش هواپیما به ایران دو مرحله‌ای انجام شود.


عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند فروش بوئینگ به ایران را تعلیق کنند و در نهایت به ممنوعیت فروش دائم بی‌انجامد، گفت: انتظار آمریکا این است که ایران از مسائل موشکی و حقوق بشر کوتاه بیاید تا هواپیماها را در اختیار ایران قرار دهد، در غیر اینصورت تعلیق فروش بوئینگ تبدیل به ممنوعیت فروش می‌شود


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته