دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کوتاه از واحدهای سبزوار، مینودشت، اهواز، کرج و یزد

از آموزش ماساژ سوئدی در سبزوار تا نمایشگاه سیار مواد مخدر در اهواز

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از برگزاری کارگاهی با عنوان آموزش ماساژ ورزشی در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 24695

به گزارش آنا، علی‌اکبر شفیعی با توجه به حضور جمعی از کارشناسان، دانشجویان و صاحبنظران تربیت‌بدنی در کارگاه ماساژ سوئدی گفت: در این کارگاه یک‌روزه، روش‌های مختلف ماساژ سوئدی که یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین انواع ماساژ در جهان است آموزش داده شد.


وی با بیان اینکه این روش ماساژ، سطحی است و بافت رویی پوست بدن را درگیر می‌کند گفت: از ماساژ سوئدی برای انرژی‌بخشی و از بین‌بردن خستگی افراد پس از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی و روزانه استفاده می‌شود.
کارگاه آموزش ماساژ سوئدی با همکاری حوزه‌ تربیت‌بدنی دانشکده‌ فنّی‌ و حرفه‌ای سما سبزوار در سالن همایش‌های دانشکده‌ علوم انسانی مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.


اعزام گروهی از دانشجویان خواهر بسیجی دانشگاه آزاد مینودشت برای شرکت در اردوهای جهادی


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد مینودشت با توجه به برنامه‌های این گروه جهادی،‌ گفت: این گروه جهادی برای کار فرهنگی و سازندگی به مدت 10روز به روستای محروم بلم جلک شهرستان مینودشت اعزام شدند.


ایوب سرایلو تصریح کرد: این گروه متشکل از 10 خواهر دانشجوی بسیجی بوده و از کارهای آموزشی این گرو‌ه نیز می‌توان از قرآن، احکام، رایانه، خیاطی، بافتنی، کیسه‌دوزی، قالیبافی، زبان خارجه، ریاضی، گلدوزی، گل‌سازی، عروسک سازی،روبان دوزی، معرق کاری، آشپزی و هویه کاری نام برد.


مسئول دفتر فرهنگ واحد مینودشت تاکید کرد: همه نوع تخصصی در بدنه بسیج دانشجویی وجود دارد. از این رو می‌توان با بکارگیری تخصص دانشجویان متعهد و متخصص برای عمران و آبادانی و پشتیبانی از مردم کشور تلاش کرد.


وی گفت: هدف از اجرای اردوهای جهادی بسیج دانشجویی تقویت روحیه بسیجی، نهادینه کردن روحیه کار و تلاش در روستاها و استفاده از توان بسیجیان در پروژه‌های عمرانی و کمک به توسعه و زیر بخش های کشاورزی است.


برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد و نمایشگاه سیار مواد مخدر در واحد اهواز


به مناسبت هفته اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و همچنین سالروز جهانی شدن آن، همایشی با عنوان پیشگیری از اعتیاد از سوی مرکز مشاوره حوزه معاونت دانشجویی در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی با حضور کارشناسان نیروی انتظامی مبارزه با مواد مخدر، مسئولان استان، هیئت رئیسه، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار شد. همچنین در بخشی از این همایش، کارگاه آموزشی آسیب‌شناسی اعتیاد با رویکرد خانواده سالم ارائه شد.


همزمان در همان دانشکده نمایشگاه سیار مواد مخدر، اعتیاد و مضرات آن با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان در طبقه همکف همان دانشکده برپا شد.


حضور مسئولان، استادان و کارکنان واحد کرج در مراسم بزرگداشت شهدای غواص


مسئولان، استادان و کارکنان روزه‌دار دانشگاه آزاد کرج در مراسم بزرگداشت شهدای غواص که به همت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در مصلای نمازجمعه شهرستان کرج برگزار شد حضوری پرشور داشتند.


در این مراسم که مسئولان استان البرز و شهرستان کرج، دانشگاهیان، ائمه جمعه و جماعت و طلاب استان البرز نیز حضور داشتند، مسئولان، کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز شرکت کرده و با برنامه‌هایی همچون مدیحه سرایی، اجرای اشعار آیینی و سخنرانی با یادآوری خاطره فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدای جنگ تحمیلی بویژه شهدای دلاور غواص از مقام شامخ این اسطوره های گذشت و ایثار تجلیل شد.


در این مراسم حجت الاسلام ذوالنور نیز به سخنرانی پرداخت و مراسم با نثار فاتحه به ارواح طیبه شهدا پایان یافت.


کارگاه آموزشی با موضوع" تغذیه در روزه‌داری " در دانشگاه آزاد اسلامی یزد


کارگاه آموزشی با عنوان << تغذیه در روزه‌داری >> امروز به همت معاونت فرهنگی اجتماعی و باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی یزد و با تدریس علی عزیزی کارشناس تغذیه و با حضور 30 نفر شرکت کننده در سالن کنفرانس ریاست این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا، در این جلسه عزیزی به عنوان کارشناس و مدرس کارگاه حضور داشته و درباره نحوه تغذیه مناسب به ویژه در ماه رمضان نکات مهم و اساسی را بیان کرد.


وی گفت: بی‌شک، وعده سحری در ماه رمضان، نقشی تعیین‌کننده در تامین انرژی فرد روزه‌دار دارد؛ زیرا خوردن سحری می‌تواند قند خون را طی روزه‌‌داری در سطح مناسب‌تری نگه دارد که در پی آن کارایی جسمی و مغزی بالاتر می‌رود.


عزیزی با تاکید بر تغذیه سالم در ماه رمضان، عنوان کرد: روزه فواید جسمی و روحی فراوانی برای انسان در بردارد و روزه داری، شفا بخش جسم و همچنین توان بخش، جان انسان است. تحقیقات ثابت می‌کند روزه داری درست که با کاهش 20 تا 30 درصد مصرف غذا همراه است، نتایجی چون کم شدن چربی‌های ذخیره، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و نیز فعال شدن سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد.


این کارشناس تغذیه در مورد نحوه افطار کردن ؛ تغذیه صحیح درایام روزه داری ، سلامتی ، عادات غذایی غلط در رمضان و ... توضیحات و نکاتی را ارائه داد .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته