دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1396 - 15:16

اعطای بورس تحصیلی مجارستان به دانشجویان ایرانی

سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اعطای بورس تحصیلی کشور مجارستان به دانشجویان ایرانی در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.
کد خبر : 246870

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، براساس مذاکرات انجام شده بنیاد بورس دولت مجارستان با اعطای تعدادی بورس در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ترجیحا دکتری) در رشته‌های تحصیلی مختلف برای سال تحصیلی 2019-2018 موافقت کرده است.


براساس این فراخوان و بنا به سیاست‌های اعطایی بورس دول علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس (https://apply.stipendiumhungaricum.hu) نسبت به ثبت‌نام اولیه در رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (grad.saorg.ir) و رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آدرس (edd.behdasht.gov.ir)، اقدام کنند.


پس از ثبت‌نام در این سامانه، متقاضیان باید فرم شماره 1 اطلاعات متقاضیان بورس دول را پس از تکمیل به دبیرخانه بورس دولت‌های خـارجی اداره کل بورس و اعـزام دانشجــویـان به آدرس پسـت الکترونیـکی (bdiri@saorg.ir) از تاریخ 10 دی‌ماه 1396 برابر با 31 دسامبر 2017 تا پایـان وقـت اداری مـورخ 25 بهمن 1396 برابر با 14 فوریه 2018 ارسال کنند.


پس از پایان مهلت مقرر به هیچ‌گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد. این ثبت‌نام به منزله ثبت‌نام اولیه است و ارزیابی و تایید نهایی پذیرش متعاقبا اعلام خواهد شد. انتخاب متقاضیان برتر براساس سوابق تحصیلی، نمره زبان انگلیسی، سایر توانمندی‌های علمی و همچنین ارزیابی مصاحبه دانشگاه پذیرنده انجام می‌گیرد.


طبق سیاست‌های کلی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین اصلاح ماده 35 معافیت تحصیلی مجلس شورای اسلامی مورخ 11/6/1396 درخصوص متقاضیان دیپلمه برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را صرفاً محدود به دانشگاه‌های داخل کشور کرده است لذا بورس دولت‌های خارجی برای دوره‌های شروع از دیپلم (کارشناسی و عمومی رشته‌های پزشکی) در اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.


در سال جدید تحصیلی، امکان درخواست مرخصی حتی برای (یک یا دو ترم) وجود ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب