دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1396 - 13:14

تغییر رویکرد آمریکا به اوضاع سوریه/ واشنگتن دیپلمات به دمشق اعزام می‌کند

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود هم‌زمان با پایان درگیری علیه داعش و آغاز بازسازی سوریه، تعداد دیپلمات‌ها و کارمندان آمریکایی در این کشور افزایش یابند.
کد خبر : 246744

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، جیمز متیس در کنفرانسی خبری گفت: «آنچه می‌خواهیم انجام دهیم تبدیل شیوه هجومی و تسلط بر اراضی به برقراری ثبات است و به‌زودی دیپلمات‌های آمریکایی به سوریه بازمی‌گردند.»


وی افزود: «هر زمان دیپلمات‌های ما بیشتر شدند، آن‌ها در راستای انجام خدمات اولیه و عقد قرارداد با طرف سوری گام برمی‌دارند.»


متیس تاکید کرد: «وقتی که شما دیپلمات‌های بیشتری داشته باشید، آن‌ها موجب فعالیت‌هایی برای بازسازی می‌شوند. یک وجه بین‌المللی اینجا وجود دارد آن این است که باید بر آن نظارت داشت تا بتوان با آن کاری کرد و به جیب آدم‌های نااهل نرود.»


این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که متیس پیشتر گفته بود نیروهای آمریکایی تا زمانی که گروه تروریستی داعش در سوریه حضور داشته باشد، در این کشور خواهند ماند و مانع آن خواهند شد که داعش دیگری به وجود بیاید. این برای نخستین‌بار است که وزیر دفاع آمریکا از افزایش شمار دیپلمات‌های آمریکایی در بخش‌هایی از سوریه سخن می‌گوید.


آمریکا به‌دنبال بحران در سوریه روابط دیپلماتیکش را با این کشور به حالت تعلیق درآورده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته