دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1396 - 13:10

نقشه سعودی‌ها برای تغییر نظام سیاسی پاکستان

گزارش‌های محرمانه فاش شده بیانگر برخی نقشه‌های ولیعهد عربستان برای مداخله در امور داخلی پاکستان است.
کد خبر : 246717

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، روزنامه دیلی‌تایمز چاپ پاکستان در گزارشی نوشت: «عربستان نقشه‌هایی در سر دارد تا نظام سیاسی پاکستان را دستخوش تغییراتی کند.»


این روزنامه می‌نویسد: «بعد از پنج ماه از برکناری نواز شریف از منصبش به‌عنوان نخست‌وزیر پاکستان و شکست او در تقویت و تثبیت جایگاه برادرش، او در سفری محرمانه راهی عربستان شد. نخست‌وزیر سابق پاکستان و شاهباز شریف، برادرش چهارشنبه گذشته به عربستان رفتند.»


این در حالی است که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که رهبران سعودی بعد از برکناری نواز شریف از قدرت، قصد دارند در حمایت 17 ساله خود از او تجدیدنظر کنند.


منابع خبری پاکستان تاکید کردند، نواز شریف در سفرش به عربستان در تلاش است تا سعودی‌ها را به حمایت از خود اقناع کند. این در حالی است که دادکاه عالی پاکستان در 28 جولای (6 مرداد) حکم برکناری او را از نخست‌وزیری پاکستان صادر کرده بود.


این منابع افزودند: «این سفر از آن رو انجام شد که نواز شریف اطلاع دارد عربستان از قدرت نفوذ زیادی در نهادهای امنیتی پاکستان برخوردار است. علاوه بر این، سعودی‌ها از آن جهت از نواز شریف روی برگرداندند که او در بحران‌های یمن و قطر، مواضعی همسو با عربستان اتخاذ نکرده بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته