برگزاری کارگاه آموزشی بازاریابی فروش در واحد رامسر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این کارگاه دوروزه که با همت مرکز آموزشهای کاربردی و تخصصی کوتاه مدت واحد رامسر و با حضور استادان، دانشجویان رشتههای مدیریت بازرگانی و اجرایی و مدیران برخی واحدها و بنگاههای اقتصادی برگزار شد، هرمز مهرانی عضو هیأت علمی دانشگاه، عضو هیأت مدیره اتاق بازاریابی ایران و از مدرسان برجسته رشته مدیریت بازرگانی درباره دو مقوله بازاریابی و فروش آموزشهای لازم را ارائه کرد.
مهرانی با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی و جایگاه رشد اقتصادی در جامعه به بیان استراتژیهای بازاریابی پرداخت و افزود: «بازاریابی مبحثی است استراتژیک برای تولید کالاها و خدمات متناسب با نیاز مشتریان، قیمت گذاری، طراحی و تدوین کانالهای توزیع و در نهایت ارتباط و تبلیغات به مشتریان و این مباحث استراتژیک، مربوط به حوزه تصمیمگیری مدیران ارشد سازمان مانند مدیران عامل، مدیران تولید، مالی و ... است.»
وی با توجه به اینکه مبحث فروش یک موضوع تاکتیکی و اجرایی محسوب میشود، گفت: «فروشندگان بازارهای داخلی و خارجی لازم است با آشنایی با ویژگیهای شخصیتی یک فروشنده، علم و هنر ترغیب مشتریان، تکنیکهای مشتری یابی، برنامهریزی ملاقاتهای فروش، بیان مطالب فروش، پاسخگویی به ایرادها و اعتراضهای مشتریان، ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان را با استفاده از روشهای علمی و صحیح فرا گرفته و در عمل اجرایی کنند.»
مدرس این کارگاه اظهار کرد: «شرکتها و سازمانهای تولیدی و خدماتی در تمام فرآیندها، نیازها و خواستههای مشتریان را مورد توجه قرار داده و با ارزش آفرینی برای مشتریان در برابر برندهای خارجی به صورت مثبت عمل کرده و مانع از واگذاری سهم بازار به رقبای خارجی شوند و در این راستا اگر قصور شود باعث تضعیف اقتصاد ملی و آسیب رساندن به اشتغال و درآمد مردم خواهد شد.»
عضو هیأت مدیره اتاق بازاریابی ایران یکی از مهمترین دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی را رقابت پذیرنبودن محصولات و عدم توجه به نیازها و خواستههای مشتریان عنوان کرد.
انتهای پیام/