دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1396 - 09:15
بر اساس نظرسنجی‌ها؛

مردم آمریکا دولتشان را دشمن خود می‌دانند/ مخالفت دو سوم یهودی‌های آمریکا با انتقال سفارت کشورشان به بیت‌المقدس

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند که بیشتر مردم آمریکا دولت خودشان را دولتی جدا از مردم، غیردموکراتیک و دیکتاتوری می‌دانند.
کد خبر : 246527

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ محمدرضا پارسا: موسسه نظرسنجی آمریکایی گالوپ روز 18 دسامبر اعلام کرد: «آمریکایی‌ها دولت آمریکا را مشکل اصلی خود در سال 2017 می‌بینند!» گزارش اخیر این موسسه و دیگر نظرسنجی‌های به عمل آمده، روشن می‌سازند که آمریکایی‌ها با گذشت زمان هر چه بیشتر به این باور می‌رسند که: «دولت خودشان مهمترین مشکلی است که ملت با آن روبروست!»


در یک دموکراسی، عموم مردم دولت را دشمن خود نمی‌دانند اما در آمریکا بیشتر مردم، نسبت به دولت خود چنین دیدگاهی دارند! در آمریکا مردم به گونه‌ای فزاینده به این سو گرایش پیدا می‌کنند که دولت، دشمن آنهاست!


در یک دیکتاتوری، تنها افرادی که دولت را کنترل می کنند از آن راضی هستند اما در یک دموکراسی، بیشتر مردم از دولت خود رضایت دارند. در یک نظام دموکراتیک، مردم بر دولت نظارت می‌کنند و بر اعمال آن مهر تایید می‌زنند و دولت‌ها را در فرایند انتخابات، پیاپی عوض می‌کنند.


در آمریکا روند امور، بر عکس نظام‌های دموکراتیک است. در آمریکا دولتی می‌رود و دولتی دیگر می‌آید و هیچ یک مورد تایید عمومی قرار نمی‌گیرد. دولت جمهوری خواه اخیر آمریکا، کمتر از همه دولت‌های پیشین، مورد پذیرش عمومی قرار گرفته است.


این وضعیتی نیست که در دموکراسی‌های راستین وجود دارد. این چیزی است که شما انتظار دارید در کشوری تحت سلطه یک رژیم دیکتاتوری، ببیند. دیکتاتورها به نظرسنجی‌ها اهمیت نمی‌دهند زیرا آنها نماینده مردم نیستند؛ آنها از عموم مردم بهره برداری و سوء استفاده می‌کنند.


در آمریکا روند امور، بر عکس نظام‌های دموکراتیک است. در آمریکا دولتی می‌رود و دولتی دیگر می‌آید و هیچ یک مورد تایید عمومی قرار نمی‌گیرد. دولت جمهوری خواه اخیر آمریکا، کمتر از همه دولت‌های پیشین، مورد پذیرش عمومی قرار گرفته است.

تاکنون تنها یک تحقیق علمی در مورد این موضوع انجام شده است که: «آیا ایالات متحده از سوی یک دولت دموکراتیک یا یک دولت دیکتاتوری (یا یک الیگارشی یا دولتی نماینده ثروتمندترین شهروندان) اداره می شود؟» نتیجه این تحقیق در سپتامبر 2014 منتشر شد.


یافته های این پژوهش آشکارا نشان داد که ایالات متحده قطعا یک دموکراسی نیست؛ نظام سیاسی آمریکا هر چیزی است غیر از دموکراسی! بر پایه این پژوهش، ترجیح‌ها و اولویت‌های عموم مردم، برای دولت آمریکا هیچ اهمیتی ندارد یا اهمیت آن در حد صفر است و بر سیاست عمومی، اثر بسیار ناچیزی دارد.


طبق یافته‌های همین پژوهش، نخبگان اقتصادی و گروه‌های سازمان یافته و دارای منافع تجاری، تاثیر زیادی بر سیاست‌های دولت ایالات متحده دارند. به علاوه، تاثیر واقعی که نخبگان بر سیاست‌های عمومی دولت آمریکا به جای می‌گذارند، حتی ممکن است بیشتر از یافته‌های آماری باشد.


پژوهش‌گران نمی‌توانند میزان تاثیری را که ثروتمندان بر سیاست دارند، به طور دقیق اندازه بگیرند. پژوهشگران تنها می‌توانند بگویند تاثیری که ثروتمندان بر سیاست به جای می‌گذارند، از میزان تاثیری که عموم مردم آمریکا بر سیاست دارند، بیشتر است. بی‌تردید ثروتمندان، دولت آمریکا را کنترل می‌کنند اما پژوهش‌گران نتوانستند آنچه را که این ثروتمندان به واقع انجام می‌دهند، به درستی بررسی کنند.


نظرسنجی‌های انجام شده پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، یافته‌های پژوهش علمی سال 2014 را کاملا تایید می‌کنند و حتی بیش از پیش، واقعیت آمریکا را آشکار می‌سازند. هم اکنون دولت فدرال، افکار عمومی را به شکلی وقیحانه نادیده می‌گیرد و از سوی ثروتمندان به شدت کنترل می‌شود.


برای مثال، نظر سنجی‌ها نشان می‌دهند نزدیک به دو سوم آمریکایی ها، مخالف انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس هستند. پس از اینکه دونالد ترامپ اعلام کرد آمریکا سفارت خود را از تل آویو به بیت القدس انتقال می‌دهد، دو نظر سنجی در آمریکا انجام شد.


در نظرسنجی نخست، 2 هزار آمریکایی و در نظر سنجی دوم 1 هزار یهودی آمریکایی، مورد پرسش قرار گرفتند. حدود 63 درصد از کل پرسش شوندگان، با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس مخالف بودند. جالب اینجاست حدود دو سوم یهودی‌های آمریکایی پرسش شونده نیز، مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کردند.


جیمی کارتر رئیس جمهور پیشین آمریکا در تاریخ 28 جولای 2015 گفت که آمریکا نه یک دموکراسی بلکه یک الیگارشی است. او همچنین افزود پول و رشوه سیاسی، تعیین کننده‌ترین عامل برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یا انتخاب یک رئیس جمهور در آمریکاست.

نظر سنجی دیگری در دسامبر سال جاری انجام شد و نشان داد عموم مردم آمریکا از سوی دولت، نادیده گرفته می‌شوند. طبق این نظر سنجی، تقریبا نیمی از مردم آمریکا (حدود 47 درصد) مخالفت خود را با لایحه اصلاح مالیاتی که اخیرا به تصویب سنا و مجلس نمایندگان رسید، اعلام کردند و تنها یک چهارم از مردم (حدود 26 درصد) گفتند با این اصلاحات موافق‌اند.


همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند مردم آمریکا بر این باورند تنها ثروتمندان از تغییرات قانون مالیات‌ها بهره خواهند برد. همچنین بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، اکثریت قاطع مردم آمریکا خواهان کاهش بدهی‌های فدرال هستند اما روند سیاست‌های دولت فدرال، بر عکس این خواسته است.


جیمی کارتر رئیس جمهور پیشین آمریکا در تاریخ 28 جولای 2015 گفت که آمریکا نه یک دموکراسی بلکه یک الیگارشی است. او همچنین افزود پول و رشوه سیاسی، تعیین کننده‌ترین عامل برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یا انتخاب یک رئیس جمهور در آمریکاست. جیمی کارتر این امر را در مورد فرمانداران، سناتورها و اعضای کنگره هم صادق دانست و گفت در حال حاضر، آمریکا یک نظام دیکتاتوری است.


با این‌همه، مشخص نیست بیشتر آمریکایی‌ها واقعا طرفدار یک دولت دموکراتیک باشند. طبق یک نظرسنجی که در سال 2015 انجام شد حدود 43 درصد پرسش شوندگان اعلام کردند در صورتی که دولتی غیر نظامی بخواهد قانون اساسی آمریکا را نقض کند از اقدام نیروی نظامی کشور علیه آن دولت غیرنظامی حمایت می‌کنند و تنها 29 درصد مخالفت خود را با آن اعلام کردند.


این بدان معنی است که در صورت تحقق چنین امری، میلیاردرهای آمریکایی - کسانی که مالک شرکت‌های اسلحه‌سازی هستند - کنترل آمریکا را به طور کامل به دست خواهند گرفت؛ البته اگر بر این باور باشیم که آنها در حال حاضر کنترل دولت آمریکا را در دست ندارند!


میلیاردرهای آمریکایی همین حالا هم کنترل مجموعه‌های نظامی- صنعتی و دولت آمریکا را در اختیار دارند. آنها مالک شرکت‌های اسلحه سازی مانند لاکهید مارتین و ابر بانک‌ها هستند و از راه لابی‌گری و رشوه و دیگر روش‌های غیرقانونی، دولت آمریکا را کنترل می‌کنند.


منبع: گلوبال ریسرچ




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته