دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیت‌الله علوی گرگانی:

گرانی‌های به وجود آمده کم‌لطفی به مردم است

مرجع تقلید شیعیان گفت: برای گران شدن اجناس باید به میزان درآمد مردم توجه داشت امروز بسیاری از بازارهای ما راکد شده و از سوی دیگر مالیات‌ها بالا رفته و گرانی‌های بی‌مورد به وجود آمده که کم‌لطفی نسبت به مردم است.
کد خبر : 246212

به گزارش حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله سید علی علوی گرگانی امروز در دیدار با جمعی از مسئولان حفاظت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قرآن کریم و رسول گرامی اسلام(ص) مختص گروهی خاص نیست اظهار داشت: خدای متعال در این کتاب آسمانی توصیه‌های برای انسان‌ها سراسر جهان دارد.


استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به سوره مبارکه مؤمنون گفت: در قرآن کریم تأکید شده که "ما به‌اندازه توانایی شما را تکلیف کرده‌ایم" و در تفسیر این آیه آمده که اگر انسان در مقام عمل کوتاهی کند در اعمال او ثبت می‌شود و از طرف دیگر اگر فردی حتی نیت عمل خیری داشت ثواب آن برای او کتابت می‌شود.


وی با بیان اینکه گاهی اوقات ثواب نیت فردی که توانایی انجام کاری را ندارد از کسی که آن را انجام داده بیشتر است، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب روز و شب برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و تمام تلاش خود را برای از بین بردن امنیت ما به‌کار گرفته‌اند.


آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: دشمنان ایران حتی اگر با ظاهر و چهره‌ای خوش با ما برخورد کنند، در باطن آن‌ها هیچ هدف خیری وجود ندارد، دشمن پشت دیوارهای خانه منتظر است که از ناله و نارضایتی مردم علیه کشور استفاده کند و نظام را زیر سؤال ببرد.


وی با تأکید بر اینکه نباید کاری کنیم که مردم ناراضی باشند، توصیه کرد: مدیران و مسئولان عالی‌رتبه کشور و به‌ویژه دولتمردان باید زمان‌شناس باشند و بدون حساب‌ و کتاب اجناس را گران نکنند.


مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: برای گران شدن اجناس باید به میزان درآمد مردم توجه داشت امروز بسیاری از بازارهای ما راکد شده و از سوی دیگر مالیات‌ها بالا رفته و گرانی‌های بی‌مورد به وجود آمده که کم‌لطفی نسبت به مردم است.


وی با اشاره به هجمه‌های گسترده دشمن علیه کشور تأکید کرد: در شرایطی که دشمنان می‌خواهند ما را در تنگنا قرار دهند، خودمان باید به هم رحم کنیم.


آیت‌الله علوی گرگانی به تشریح یک روایت پرداخت و گفت: اگر مدیران یک جامعه دلسوز نباشند خدای متعال جلوی رحمت و باران خود را می‌گیرد، بلاها و زلزله‌ها را نازل می‌کند و دعاهای افراد هم به اجابت نمی‌رسد.


وی گرفتن مالیات‌های نادرست از مردم را سبب کم شدن نعمات الهی دانست و یادآور شد: مجلس شورای اسلامی باید مراقب باشد که هر چیزی را تصویب نکند، بدون شک هر خدمتی که به مردم ارائه شود، به‌حساب می‌آید و ارتباط معنوی در این زمینه وجود دارد.


استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه در هر مقطع زمانی باید به‌مقتضای همان زمان، کارها پیش برده شود، گفت: اگر به این شکل عمل شود، بدون شک مردم راضی خواهند بود و مشکلات را هم تحمل می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته