دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1396 - 15:49
سردار رحیمی در جمع خبرنگاران:

پلیس برای حوادث غیرمترقبه آمادگی دارد/ برخورد با شایعه‌سازان

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این که پلیس آمادگی لازم برای حوادث غیر مترقبه را دارد، گفت:‌ در زلزله شب گذشته مشکل خاصی به وجود نیامد.
کد خبر : 246209

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار رحیمی درحاشیه برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره تهران شهر امن در مورد امنیت اظهار کرد: از نظر امنیت عینی خوشبختانه مشکلی نداریم و وقتی آمارها را با پایتخت های مطرح دنیا مقایسه می‌کنیم تهران وضعیت خوبی دارد اما امنیت ذهنی هنوز مناسب نیست. درخواست من از مردم به ویژه اندیشمندان این است که همکاری بیشتری داشته باشند تا این بخش از امنیت نیز مشخص‌تر باشد.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس بدون مردم هیچ است وتمام کارهایی که انجام می‌دهد و چه ارزیابی‌هایی که باید بشود باید از چشم مردم صورت بگیرد.


وی با اشاره به اینکه باید برای استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه‌ها هنرمندان واندیشمندان در زمینه ارتقاء امنیت ذهنی برنامه‌های سازماندهی انجام دهیم، ادامه داد: تا دو ماه دیگر برنامه ریزی آنها را اعلام می‌کنیم که به صورت پایلوت در تهران با همکاری معاونت اجتماعی ناجا انجام می‌شود.


وی در مورد زلزله شب گذشته تهران و آمادگی پلیس گفت: شب گذشته همه پای کار آمدند و آمادگی لازم در بخش انضباطی و گام بعدی در بخش امنیت مردم آمادگی داشتند.


برنامه‌های خاص پلیس برای مواقع بحران


رحیمی افزود:‌بخشی از مردم دیشب در پارک خوابیدند و خوشبختانه مشکل خاصی نداشتیم همانطور که پیش از این اعلام کردیم پلیس برای مواقع بحران برنامه خاص و مشخصی دارد.


وی در مورد رویکرد پلیس در برخورد با شایعه سازان در مورد زلزله گفت: معمولابعد از حوادث برخی در فضای مجازی اعلام نظرهایی می‌کنند و ما به پلیس فتا ابلاغ کرده‌ایم که اینها را رصد کند و برخورد قاطع با آنها از سوی مقام قضایی انجام خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته