دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1396 - 16:56
متخصص دندانپزشکی ترمیمی:

بیمه‌ها به جای «کِشیدن» باید «پُرکردن» دندان را تحت پوشش قرار دهند

یک متخصص دندانپزشکی ترمیمی عنوان کرد: اگر بیمه‌ها به جای دندان کشیدن هزینه پرکردن را پوشش دهند، منجر به خالی شدن دهان از دندان‌ها نمی‌شود.
کد خبر : 246152

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر اسماعیل یاسینی، متخصص دندانپزشکی ترمیمی در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان این مطلب که یک ماده قندی بعد از مصرف بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا میکروب‌های دهان را فعال و ایجاد پوسیدگی کند، گفت: به افراد توصیه می‌شود پس از مصرف مواد شیرین برای از بین بردن مواد قندی از روی دندان، حداقل دهان را با آب شست‌و‌شو دهند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه‌ها فقط هزینه دندان کشیدن را پرداخت می‌کنند، افزود: اگر بیمه‌ها به جای دندان کشیدن هزینه پرکردن را پوشش دهند، منجر به خالی شدن دهان از دندان‌ها نمی‌شود.


یاسینی در ارتباط با روش‌های سفید کردن دندان‌ها، گفت: بلیچینگ کم ضررترین روش برای سفید کردن دندان‌ها است اما باید بدانیم که برای همه دندان‌ها این روش جواب نمی‌دهد.


وی با توصیه به اینکه برای دندان‌های حساس نباید از روش بلیچینگ استفاده کرد، افزود: این روش برای همه بیماران قابل استفاده نیست.


در ادامه‌، دکتر لیلا عطایی با عنوان این مطلب که رویکرد بیمه‌ها و وزارت بهداشت به سلامت دهان و دندان، درمانی است، گفت: تنها کاری که وزارت بهداشت انجام داده یک فلورایدتراپی در مدرسه بوده که البته انجام همین کار هم جای شک و شبهه دارد چون اگر این کار در شرایط نامناسب انجام شود کارایی چندانی نخواهد داشت.


وی با تاکید بر اینکه ما باید به سمت پیشگیری برویم، تصریح کرد: بایستی خانواده‌ها متقاعد شوند تا فرزندان خودشان را هر ۶ ماه تا یک سال نزد دندانپزشک برده و این هزینه را دولت باید متقبل شود.


بر اساس این گزارش، دوازدهمین کنگره انجمن دندانپزشمان عمومی ایران 19 تا 22 دی در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته