دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

40 درصد فارغ التحصیلان بیکارند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 40 درصد فارغ‌التحصیلان مقطع دیپلم و بالاتر کشور بیکارند، گفت: با توجه به بالا بودن تعداد دانشجویان در کشور پیش‌بینی می‌شود جمعیت بیکار دارای تحصیلات عالی تا یک سال آینده به بیش از این رقم برسد.
کد خبر : 24597

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، کوروش پرند در حاشیه نشست مطبوعاتی امروز خود در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در جمعیت کشور دو مفهوم جمعیت فعال و غیر فعال داریم، افزود: افراد دارای تحصیلات بالاتر از دیپلم در زمره تحصیلات عالی قرار می‌گیرند که بر این اساس از هر 100 نفر تحصیل‌کرده بالای دیپلم حدود 40 نفر بیکارند.


وی تصریح کرد: همچنین نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 18/96 درصد است، یعنی از هر 100 فارغ التحصیل دانشگاهی حدود 19 نفر فاقد شغل هستند.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان مرد را 12/9 و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان زن را 31/3 اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین نرخ فارغ‌التحصیلان بیکار در گروه علوم کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار و مهندسی سخت‌افزار با 27/2 درصد است , پس از آن فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی، جنگلداری، شیلات و حفاظت محیط زیست قرار دارند.


وی اظهار کرد: در دیدار روز گذشته با سفیر کره جنوبی نیز اعلام کردم که نظام آموزشی دنیای امروز در حوزه آموزش عالی با چالش بیکاری فارغ‌التحصیلان مواجه است و این امر تنها مختص به ایران نیست، هر چند به علت مسائلی ممکن است نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در کشور ما بالاتر باشد.


پرند خاطر نشان کرد: سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای در بحث توانمندسازی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان کشور در خدمت وزارت علوم است و این طرح نیز در شورای عالی اشتغال مصوب شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته