دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اجرایی دهمین جایزه جال آل احمد:

واکنش ادبیات به مسائل روز ضروری است/ پیگیر وضعیت ادبیات در کشور‌های فارسی‌زبان هستیم

دبیر اجرایی دهمین جایزه جال آل احمد معتقد است که  ادبیات باید نسبت به مسائل روز واکنش نشان دهند.
کد خبر : 245966

مهدی قزلی دبیر اجرایی دهمین جایزه جال آل احمد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا با اشاره به تاثیر مثبت جایزه جلال در رشد ادبیات داستانی، در خصوص محوریت موضوعی بخش ویژه این جایزه در دوره‌های آینده گفت: امسال بخش ویژه‌ای با عنوان «یک دهه ادبیات اقتصادی و پیامدهای اجتماعی کار» خواهیم داشت و ادبیات کار توجه ویژه خواهیم کرد اما سال‌های آینده بخش‌های دیگری را خواهیم داشت تا بتوانیم نسبت ادبیات را با بدنه مسئله‌های مردم برقرار کنیم.


وی در سخنانش اظهار کرد: شاید در سال آینده بخش ویژه محیط زیست داشته باشیم و نگاهی به کتاب‌هایی که به موضوع محیط زیست پرداخته‌اند داشته باشیم، یا امکان دارد در دوره‌ای بخش ویژه ادبیات اجتماعی را برگزار کنیم.


دبیر اجرایی دهمین جایزه جال آل احمد در خصوص ضرورت پرداختن به کتاب‌هایی که به مسائل اجتماعی اشاره دارند، تصریح کرد: این امر برای این است که علاوه بر مسیر همیشگی جایزه، به مسئله‌های جدید با توجه به اهمیت موضوعات در زمان خود، بپردازیم. نظر ما این است که باید ادبیات نسبت به مسائل روز واکنش نشان دهند.


وی افزود: بخشی از واکنش ما این است که اگر امروز مسئله اقتصاد به مبحثی مهم تبدیل شده، ما کتاب‌هایی که در حوزه ادبیات اقتصادی کار کرده‌اند را ببینیم و به آن‌ها توجه کنیم.


قزلی همچنین خاطر نشان کرد: در سال گذشته جایزه جلال آل احمد قرار بخش ویژه ادبیات افغانستان را داشتیم و امسال در بخش ویژه ادبیات تاجیکستان را پیگیری کرده‌ایم و هنوز هم در حال پیگیری هستیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته