دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چمران:

هدف از تشکیل جمنا گفتمان‌سازی است/ «من انقلابی هستم» یک راهبرد مهم

نایب‌رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: جبهه مردمی برای مدت موقت تشکیل نشد بلکه هدف از تشکیل آن ایجاد یک فرهنگ ‌و گفتمان‌سازی است.
کد خبر : 245901

به گزارش حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مهدی چمران در سومین نشست خبری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان اظهار کرد: خوزستان آن‌گونه که شایسته بوده توسعه نیافته است، در حالی‌ که این استان در صورت پیشرفت، توانایی و ظرفیت تأمین منابع داخلی یک کشور در حد و اندازه‌های ایران را دارد.


وی با اشاره به محرومیت‌ها و مشکلات خوزستان، بیان کرد: امروز جاده حمیدیه - بستان را می‌دیدم که عملیات چهاربانده‌‌سازی آن پس از سالیان سال هنوز تکمیل‌ نشده است و می‌گفتند که پیمانکار آن تنها در روزهای منتهی به سال نو و اربعین مقداری فعالیت می‌کند و سپس کار نیمه‌کاره رها می‌شود.


نایب‌رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر اولویت خوزستان در بهره‌مندی از آب و منابع این استان گفت: در صورت تأمین کامل نیازهای خوزستان، استفاده مناطق دیگر از آب خوزستان برای شرب، نیاز به بررسی‌های تخصصی دارد.


وی با اشاره به دیدار با مسؤولان جبهه در شهرستان‌های خوزستان گفت: پس از بررسی گزارش عملکرد جبهه در شهرهای خوزستان، از ظرفیت و قدرت آن احساس خوشحالی کردم.


چمران بیان کرد: جبهه مردمی برای مدت موقت تشکیل نشد بلکه هدف از تشکیل آن ایجاد یک فرهنگ ‌و گفتمان سازی است نه صرفاً کار انتخاباتی.


وی با تأکید بر استمرار فعالیت جبهه مردمی پس از دوران انتخابات گفت: بلافاصله پس از انتخابات پیشین با تشکیل جلساتی، به آسیب‌شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت و تجدیدنظر در ساختار و تشکیلات پرداختیم و علاوه بر آن حتی تا حدی در راستای جوان‌گرایی و استفاده بیشتر از ظرفیت بانوان اقدام به پوست‌اندازی کردیم.


رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران جمله «من انقلابی هستم» از رهبر انقلاب را یک راهبرد خواند و گفت: باید به معنای واقعی، انقلابی باشیم نه ظاهری و به شکل تعارف، جبهه در نظر دارد حرکت انقلابی و برنامه‌های خود را به‌صورت فرا حزبی دنبال کند و تاکنون در همه مسائل عمومی کشور، موضع‌گیری کرده و به دغدغه‌های مردم می‌پردازد.


وی افزود: جبهه مردمی مدتی در سکوت ظاهری به سر برد اما در واقع غیرفعال نبود و با انجام مطالعات فراگیر برای آینده برنامه‌ریزی می‌کند.


چمران با تأکید بر ویژگی مردمی بودن جبهه عنوان کرد: جمنا حرکت خود را از پایین به بالا شروع کرد و مجمع عمومی 2 هزارنفره جبهه از استان‌های مختلف در تهران گرد هم آمدند و شورای مرکزی و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را انتخاب کردند.


وی گفت: احزاب معمولاً خود برای دیگران تصمیم‌گیری می‌کنند اما جبهه مردمی عکس این روند را دنبال کرد.


عضو هیأت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به شرایط سخت جبهه مردمی در انتخابات پیشین ریاست جمهوری اظهار کرد: جمنا با دولتی مستقر که خود اجرای انتخابات را بر عهده‌ داشت رقابت کرد، تلاش‌های جبهه سبب انسجام نیروهای انقلابی و کسب یک رأی اقلیت بسیار بالا و منسجم شد.


چمران با اشاره به تأخیر در آغاز تشکیل جبهه و عدم وجود فرصت کافی برای معرفی نامزدها، گفت: در نظرسنجی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد که 20 و خرده‌ای درصد از مردم آقای رئیسی را نمی‌شناختند در حالی‌ که فکر می‌کردیم مردم او را می‌شناسند. بنابراین در این شرایط رقابت با دولت مستقر که به‌صورت مستمر در رسانه‌ها با مردم ارتباط مستمر دارد، سخت است، علاوه بر آن، طرف مقابل از امکانات بیشتری برخوردار بود و از فضای مجازی بهره بیشتری برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته