دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1396 - 01:17

زلزله 4.2 ریشتری در ملارد/ شهردار تهران: همه دستگاه‌ها آماده‌باش هستند/ کلیه مدارس و دانشگاه‌های استان البرز تعطیل شد

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر مرز استان‌های تهران و البرز را لرزاند؛ این زمین‌لرزه، در ادامه زلزله 5.2 ریشتری 29 آذرماه در تهران بود.
کد خبر : 245883

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت54 دقیقه بامداد روز چهارشنبه ملاد در مرز استان‌های تهران و البرز را لرزاند. این زمین لرزه در عمق 12 کیلومتری زمین و در فاصله 42 کیلومتری تهران و 17 کیلومتری کرج ثبت شده است.


در پی وقوع این زمین‌لرزه، محمدعلی نجفی، شهردار تهران، اعلام کرد: طبق اطلاعات دریافتی از سازمان مدیریت بحران، زلزله رخ داده مربوط به گسل مشکین دشت- اشتهارد و پس لرزه زمین‌لرزه هفته گذشته است.


وی اضافه کرد: زلزله رخ داده هفته گذشته زنگ هشداری برای مدیریت بحران بود و سبب آمادگی بیشتر این ستاد شد؛ شهرداری تهران با تمام ظرفیت‌هایش در آماده باش کامل برای نقش‌آفرینی و مدیریت بحران‌های احتمالی است.


مردم تهران نگران نباشند


احمد صادقی، رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران، هم گفت: ستاد در وضعیت زرد قرار داشته و همچنان فعال است و نمایندگان دستگاه‌ها نیز در ستاد مدیریت بحران حضور دارند و در صورت نیاز تصمیم مقتضی را خواهند گرفت.


وی تاکید کرد: زلزله بامداد ۶ دیماه در گسل ملارد رخ داده و ارتباطی به گسل های تهران ندارد.


صادقی اضافه کرد: در شهر تهران جای نگرانی نیست، مردم هوشیاری خود را حفظ کنند، همچنین مردم البرز باید آمادگی بیشتری داشته باشند.



زلزله خسارت جانی و مالی نداشت


سخنگوی سازمان اورژانس کشور هم اعلام کرد که تیم‌های ارزیاب به کانون زلزله ۴.۲ ریشتری امشب ملارد اعزام شدند و خوشبختانه این زمین‌لرزه مصدوم خاصی نداشته است. تنها 6 نفر در موقع فرار دچار صدمات جزئی شده بودند.


همچنین بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استان البرز، کلیه مدارس و دانشگاه‌های این استان، به جز مدارسی که امتحان نهایی دارند، در روز چهارشنبه تعطیل اعلام شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته