دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1394 - 14:39

دستگاه امنیت اسرائیل: ایران و روسیه همچنان به حمایت از نظام سوریه ادامه می‌دهند

برآوردهای دستگاه امنیتی اسرائیل نشان می‌دهد که ایران و روسیه همچنان از نظام سوریه و «بشار اسد» حمایت می‌کنند.
کد خبر : 24578

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «هاآرتص» امروز دوشنبه نوشت: ارزیابی‌های دستگاه امنیتی اسرائیل نشان می‌دهد که ایران و روسیه باوجود خسارت‌های نظامی که نظام سوریه در جنگ علیه مخالفان دیده است و بسیاری از زیرساخت‌های مهم خود را از دست داده است، همچنان به حمایت از «بشار اسد» می‌پردازند.


براساس این گزارش، در ارزیابی‌های اسرائیل که در گزارشی منتشر شده است، آمده است: کمک‌ها و حمایت‌های ایران و روسیه از نظام «بشار اسد» همچون ارائه مشورت و داده‌های اطلاعاتی و سلاح با هدف بازداشتن مخالفان سوری از پیشروی در مناطق مختلف سوریه و کمک به ارتش این کشور انجام می‌شود.


«هاآرتص» می‌نویسد: منافع ایران در حمایت از نظام «بشار اسد» است و این موضوع منجر به برافروخته شدن آتش درگیری‌ها در منطقه و در راس آن‌ها علیه عربستان و مصر شده است. علاوه بر این روسیه می‌کوشد از بندر «طرطوس» که ناوگان روسی در آنجا لنگر انداخته‌اند، محافظت کند.


این روزنامه می‌افزاید: با وجود اینکه ایران سوریه را به ادوات نظامی و سلاح مجهز کرده است همچنان با مشارکت مستقیم نیروهای نظامی خود (باوجود درخواست «بشار اسد») در درگیری‌های جاری در سوریه مخالفت و تنها به اعزام مستشاران نظامی اکتفا می‌کند.


ارزیابی‌های دستگاه امنیتی اسرائیل بر این فرض استوار است که خودداری ایران از مشارکت فعال در درگیری‌های سوریه ناشی از تاثیر مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی بر تصمیم‌گیری مقام‌های نظامی ایران است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب