دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مالک باشگاه مشکی‌پوشان:

باید دست افرادی مثل من را ببوسند/ یک ریال از کنار فوتبال سود نکردم

مالک باشگاه مشکی‌پوشان گفت: در اوضاع بد اقتصادی وقتی فردی از جیب خودش برای فوتبال هزینه می‌کند باید دست آن را بوسید.
کد خبر : 245723

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، ورود چهره‌های تجاری و ثروتمند به فوتبال ایران از سال‌های گذشته با حضور برادران شفیع‌زاده و حسین هدایتی در تیم‌های باشگاهی استارت خورد و رفته رفته افرادی که به هر دلیلی قصد داشتند تا پول‌های خود را در فوتبال خرج کنند زیاد شد.اما نتیجه نگرفتن و عدم سوددهی باعث شد تا برخی از ثروتمندان از هزینه کردن برای فوتبال دست بکشند اما در حال حاضر هم چهره‌هایی در فوتبال هستند که از جیب خود برای تیم‌های باشگاهی هزینه می‌کنند.


محمدرضا عباسی مالک باشگاه مشکی پوشان یکی از این افراد است که طی چند سال اخیر حدود 30 میلیارد تومان در تیم مشکی‌پوشان(سیاه‌جامگان) خرج کرده‌است در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد حضورش در فوتبال و هزینه کردن برای تیم مشکی‌پوشان در حالی که بارها اعلام کرد هیچ سوددهی برای او نداشته‌است گفت: «از زمان بچگی عاشق تیم ابومسلم بودم و با این تیم بزرگ شدم و بخاطر علاقه به این تیم تصمیم گرفتم تا این باشگاه را بخرم و از لیگ دو کشور آن را به لیگ برتر رساندم. در حال حاضر هم در لیگ برتر کم‌هزینه‌ترین باشگاه هستیم و تا زمانی هم که بخواهم بخاطر علاقه‌ام برای این تیم هزینه می‌کنم.»


وی ادامه داد: «متاسفانه در چند وقت اخیر موجی علیه مالکان باشگاه‌ها خصوصی به راه انداخته شد و به جای تشکر کردن از این افراد که از جیب خودشان برای فوتبال هزینه می‌کنند سعی دارند تا آنها را بکوبند. وقتی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به وظایف خودشان در قبال باشگاه‌ها عمل نمی‌کنند باید دست افرادی که از جیب هزینه می‌کنند را بوسید. اگر امثال من و مالکان خصوصی دیگر باشگاه‌ها برای فوتبال هزینه نکنیم چه کسی هزینه‌های سرسام‌آور آن را پرداخت می‌کند؟ در حال حاضر اکثر باشگاه‌های ایران دستشان در جیب دولت است و از پول بیت المال برای فوتبال هزینه می‌کنند. حالا که ما از جیب خودمان برای فوتبال هزینه می‌کنیم باید مورد اتهامات مالی هم قرار بگیریم.»


عباسی با تاکید بر اینکه تاکنون هزینه‌های زیادی برای باشگاه مشکی‌پوشان کرد اما هیچ سودی از کنار آن نداشته بیان کرد: «در چند سال گذشته من بالای 30 میلیارد تومان برای باشگاه مشکی پوشان هزینه کردم اما یک ریال هم از رانت دولتی استفاده نکردم.شغل اصلی من ساخت و ساز است و تاکنون یک ریال وام هم از بانک‌ها دریافت نکردیم. مدیران و مسئولین شهر مشهد که باید از افرادی مثل من که از جیب خود برای ورزش نشهد هزینه می‌کنند حمایت کنند اما حتی یک شام خشک و خالی هم به ما ندادند که دلمان به حمایت‌های آنها خوش باشد.»


وی ادامه داد: «در شرایط کنونی کشور که اکثر مردم جامعه در مشکلات اقتصادی به سر می‌برند ما حدود 7-8 میلیارد در سال برای باشگاه مشکی‌پوشان خرج می‌کنیم. در همه جای دنیا از بخش خصوصی حمایت می شود و در اکثر باشگاه‌های بزرگ دنیا افراد خصوصی مالکان اصلی باشگاه‌ها هستند و مورد حمایت نیز قرار می‌گیرند اما سوال من این است در ایران فدراسیون فوتبال که متولی اصلی فوتبال است چه حمایتی از باشگاه‌های خصوصی کرده است؟ متاسفانه آقایان با وعده‌های توخالی که دادند ما را در فوتبال نگه داشتند اما هیچ کدام از قول‌های آنها عملی نشده‌است. فوتبال در همه جای دنیا یک صنعت است و درکنار آن می‌تواند درآمدزایی کرد اما در ایران هیچ درآمدی از کنار فوتبال در جیب مالکان باشگاه‌های خصوصی نمی‌رود.»


عباسی افزود: «من به فوتبال آمدم تا در کنار آن خرج خانواده‌ام را تامین کنم اما اوضاع برعکس شد و من هزینه‌هایی که باید برای خانواده‌ام انجام دهم را برای فوتبال می‌کنم. متاسفانه در حال حاضر باشگاه مشکی‌پوشان هم مانند یک بچه سرراهی است و نمی‌توانیم آن را به حال خود رها کنیم و باید هزینه کنیم تا این تیم به یک جایی برسد. خودمان از خرج کردن‌هایی بیخود که هیچ عایدی برای ما ندارد خسته شدیم و باید مسئولان فکر دیگری به حال باشگاه‌های خصوصی و مالکانی که برای آنها خرج می‌کنند انجام دهند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته