دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوش مصنوعی گوگل علت خوب بودن عکس‌ها را تشخیص می‌دهد

خیلی ها دوست دارند بدانند چه چیزی باعث می شود که یک عکس به عکسی خوب و چشم نواز مبدل شود و حال هوش مصنوعی گوگل اطلاع از این مساله را ممکن کرده است.
کد خبر : 245433

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، تازه ترین به روزرسانی در سیستم ارزیابی تصاویر گوگل یا نیما که مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته این شرکت است با اسکن کردن تمامی عکس هایی که هر کاربر با گوشی خود گرفته کیفیت آنها را بررسی کرده و به فرد کمک می کند تا جذاب ترین عکس ها را از میان این مجموعه انتخاب کند.


به گزارش دیلی میل، این سیستم از شبکه عصبی پیشرفته ای بهره می گیرد که مبتنی بر یک شبکه بیولوژیک در مغز انسان است و لذا می‌تواند هم ویژگی های فنی و هم ویژگی های زیبایی شناسانه عکس های مختلف را کشف کند.


گوگل قصد دارد این دستاورد تازه خود را در قالب یک برنامه موبایلی مورد استفاده قرار دهد تا ویرایش و تصحیح نور و رنگ عکس ها تسهیل شود و قاب بندی آنها نیز برای افزایش زیباییشان بهبود یابد.


کاربران با مشاهده تغییراتی که در این قالب در عکس های گرفته شده با گوشی ایجاد می شود، می توانند توانایی عکاسی خود را بهبود ببخشند. الگوریتم هوش مصنوعی به کار گرفته شده می تواند به عکس ها از یک تا ده نمره دهد و لذا به درک زیبایی شناسانه افراد کمک کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته