دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1396 - 11:32

آمریکا سهم خود را از بودجه سازمان ملل متحد 285 میلیون دلار کاهش داد

دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، درباره کاهش چشمگیر سهم آمریکا از بودجه سازمان ملل متحد در سال مالی پیش‌رو مذاکره کرده است.
کد خبر : 245254

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، پایگاه خبری هیل گزارش کرد: «طبق بیانیه منتشره از سوی دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد، سهم آمریکا از بودجه این سازمان برای سال 2018 تا 2019 میلادی نسبت به دو سال گذشته 285 میلیون دلار کاهش خواهد داشت.


این تصمیم آمریکا احتمالا به دلیل تصویب قطعنامه مخالفت با تبدیل شدن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که آمریکا یک بار آن را در شورای امنیت وتو کرده بود و به شدت از رای آوردن آن در مجمع عمومی ناخرسند شد.


در بیانیه دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد آمده است: «علاوه بر کاهش قابل توجه بودجه، ما وظایف مدیریتی و اقدامات حمایتی سازمان ملل متحد را کاهش دادیم، حمایت از اولویت‌های اصلی آمریکا در سراسر جهان را تقویت و مقررات و مسئولیت پذیری بیشتری را به کل سیستم سازمان ملل تزریق کردیم.»


یکی از اهداف دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا کاهش میزان مشارکتی بوده که آمریکا در برنامه‌های سازمان ملل متحد دارد.


آمریکا در حال حاضر حدود 22 درصد از بودجه سالانه سازمان ملل معادل حدود 3.3 میلیارد دلار از بودجه سالانه این سازمان بین‌المللی را تامین می‌کند.


مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیشتر بودجه عملیاتی 5.4 میلیارد دلاری را برای سال 2016 تا 2017 میلادی تصویب کرده بود. بودجه عمومی جدا از بودجه این سازمان برای عملیات‌هایی حفاظت صلح است که تنها در سال 2017 میلادی بودجه‌ای برابر با 7.8 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده بود.


نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: «این کاهش بودجه اقدامی بزرگ در مسیری درست برای آمریکاست و من به مسیر افزایش کارآمدی سازمان ملل متحد ضمن حفظ منافعمان ادامه خواهم داد.»


منبع: ایسنا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته