دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1396 - 09:51

دانشجویان پیام‌نور در ایام امتحانات باید به چه نکاتی توجه کنند؟

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور نسبت به دانشجویان سایر دانشگاه‌هاشرایط متفاوتی را در امتحانات پایان‌ترم تجربه می‌کنند، امتحانات این دانشگاه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و برای شرکت در امتحانات نکاتی وجود دارد که باید دانشجویان به آن توجه کنند.
کد خبر : 245160

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اولین موضوعی که دانشجویان در زمان امتحانات با آن روبرو هستند کارت ورود به جلسه است. برای شرکت در امتحانات پیام‌نور، دانشجویان باید کارت ورود به جلسه خود را از سیستم گلستان دریافت کنند.


همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد که محل آزمون خود را تغییر داده‌اند محل آزمون آنها در کارت ورود به جلسه نوشته می‌شود.


امتحان کاغذی یا الکترونیکی


برخی امتحانات پیام‌نور به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، منظور از الکترونیکی این است که دانشجویان بجای کاغذ با کامپیوتر امتحان می‌دهند و فرقی بین امتحان کاغذی و الکترونیکی وجود ندارد.


نحوه الکترونیکی بودن امتحان در کارت ورود به جلسه مشخص شده است، اگر در قسمت نحوه برگزاری کارت ورود به جلسه کلمه الکترونیکی نوشته شده باشد، امتحان الکترونیکی و اگر نوشته نشده باشد یا کلمه کاغذی نوشته شده باشد امتحان کاغذی است.


اگر امتحان الکترونیکی باشد، دانشجویان باید شماره شناسنامه خود را همراه داشته باشند و به یاد داشته باشند در صورت تاخیر ۱۵ دقیقه‌ای بعد از شروع امتحان سیستم دیگر اجازه امتحان به دانشجو را نمی‌دهد.


دانشجویانی که همزمان دو امتحان دارند و از دو امتحان یکی از امتحانات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، حتما باید ابتدا در آزمون الکترونیکی شرکت و سپس در امتحان بعدی شرکت کنند.


آیا غیبت در امتحان به معنی نمره صفر است؟


غیبت در آزمون پایان ترم دانشگاه پیام نور به معنی نمره صفر نیست و غیبت همانند حذف اضطراری درس است. غیبت در آزمون و یا حذف اضطراری هیچ تاثیری در معدل ترم و یا کل ندارد.


نمرات امتحان در سیستم گلستان اعلام می‌شود


نمرات دروس تستی بین 2 تا ۷ روز بعد از امتحان معمولا اعلام می‌شود. نمرات تشریحی با تاخیر بیشتری نسبت به امتحانات و دروس عملی را هم اساتید باید در سیستم گلستان اعلام کنند.


پاسخنامه سؤالات تستی حتماً با مداد مشکی پررنگ تکمیل و پاسخنامه‌های تشریحی با خودکار آبی یا مشکی تکمیل شود، مشخصات کامل دانشجویان به ویژه شماره دانشجویی در قسمت بالای پاسخنامه به صورت چاپی درج شده باشد. پاسخنامه‌ها به هیچ‌وجه تاخوردگی و خط‌خوردگی نداشته باشد چراکه با توجه به حساسیت دستگاه‌های علامت خوان امکان تصحیح نخواهد بود به ویژه قسمت بارکد در پایین برگه‌های پاسخنامه آمده است.


شماره یا کد درس و نام درس مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون، پاسخنامه پرینت شده و بالای برگ سؤال باید یکی باشد. در غیر اینصورت قبل از پاسخگویی به سؤالات مراقب مربوطه را در جریان قرار دهید.


تکمیل و امضای گوشه سمت راست پایین پاسخنامه تستی (آبی رنگ) با خودکار آبی الزامی است. دقت شود چنانچه سوال کدسری دارد در محل پاسخنامه تستی کد سری سوال درج و تکمیل شود.


در صورت مشاهده هر گونه خرابی دربرگه دانشجو موظف است مسئول جلسه را مطلع کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته