دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1394 - 11:40

ایران عضو هیات مدیره بالاترین نهاد بین‌المللی انتقال خون شد

ایران برای نخستین بار کرسی عضویت در هیات مدیره یکی از کارگروه‌های بالاترین نهاد بین‌المللی انتقال خون را کسب کرد.
کد خبر : 24510

به گزارش گروه اجتماعی آنا، ایران با کسب اکثریت آرای اعضای کارگروه خون شناسی (ایمنوهموتولوژی) انجمن بین المللی انتقال خون-ISBT، به عنوان عضو هیات مدیره و مدیریت مالی این کارگروه انتخاب شد.


به گزارش سازمان انتقال خون ایران، کشور ما در حالی این کرسی را کسب کرده که از مراکز انتقال خون کشورهای پیشرفته‌ای همچون آلمان، آمریکا، هلند، ژاپن، اسپانیا و برزیل در این کارگروه حضور دارند.


بنابراین گزارش مصطفی مقدم رئیس آزمایشگاه مرجع خون شناسی سازمان انتقال خون که موفق شده است از انتقال خون ایران این کرسی را در انجمن بین المللی انتقال خون به خود اختصاص دهد، این امر را افتخار و موفقیتی بزرگ برای ایران و سازمان انتقال خون کشور می‌داند که تنها با زحمات شبانه روزی همکارانش در سازمان، انجام فعالیت‌ها و همکاری‌های بین المللی در زمینه ایمونوهماتولوژی با رعایت استانداردهای جهانی کسب شده است.


همچنین کارگروه ایمونوهماتولوژی ISBT متشکل از 27 عضو از کشورهای جهان از جمله ایران است و اعضای هیئت مدیره جدید متشکل از پیر راد از فرانسه به عنوان رئیس، نیکول تورتون از انگلستان به عنوان نایب رئیس، سوفیا لیون کروتت از سوئیس به عنوان منشی و مصطفی مقدم از ایران به عنوان مدیر مالی هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته