دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1396 - 18:16

پایان نشست بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم/ اجلاس بعدی در تهران برگزار می‌شود

نشست اختتامیه کنفرانس مشترک روسای مجالس ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، روسیه و چین عصرامروز با صدور بیانیه مبارزه با تروریسم در کراچی برگزار شد.
کد خبر : 245067

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نشست اختتامیه کنفرانس مشترک روسای مجالس ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، روسیه و چین عصرامروز (یکشنبه، 3 دی ماه) برگزار شد.


براساس مطالب مطرح شده در نشست نخست با عنوان "جستجوی راهبردهای مشترک برای مبارزه با تروریسم در منطقه و نقش پارلمان‌ها "و نشست دوم تحت عنوان "شناسایی چشم اندازهای در مسیر رفاه مشترک از طریق افزایش ارتباطات منطقه‌ای"، بیانیه مشترکی صادر و توسط تمام روسای مجالس امضا شد.


گفتنی است رئیس مجلس سنای پاکستان در نشست اختتامیه ضمن تشکر از حضور هیأت‌های پارلمانی ایران، روسیه، ترکیه، افغانستان و چین گفت: در خصوص چالش‌های تروریست مذاکره کردیم و بیانیه‌ای نیز امضا شد.


بر اساس اعلام رضایت رئیس مجلس شورای اسلامی ایران کنفرانس بعدی در تهران برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه روسای مجالس حاضر در این کنفرانس درخصوص موضوعی واحد متحد و هماهنگ هستند،افزود: از ظرفیت پارلمان‌های خود و دیپلماسی پارلمانی استفاده خواهیم کرد،البته نه تنها در راستای مبارزه صِرف با تروریسم ؛بلکه در سایر حوزه‌های اقتصادی، بهداشتی و آموزش نیز در آینده روابط خود را گسترش خواهیم داد.


رئیس مجلس سنای پاکستان تأکید کرد: این کنفرانس سنگ بنای سایر همکاری‌ها با کشورهای مذکور بوده است


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته