دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1396 - 15:39
امیرآبادی در اسلام آباد:

سازمان ملل در مبارزه با تروریسم کارنامه موفقی ندارد

عضو هیات رییسه مجلس از عملکرد سازمان ملل متحد در مبارزه با تروریسم انتقاد کرد.
کد خبر : 245012

به گزارش حوزه پارلمان گروه سیاسی خبرگزاری آنا، احمد امیرآبادی‌فراهانی در نشست تحت عنوان «جستجوی راهبردهای مشترک برای مبارزه با تروریسم در منطقه و نقش پارلمان‌ها» گفت: یکی از نکات مهم ریشه‌های فرهنگی تروریست است که با پشتیبانی برخی کشورهای منطقه افراط‌گری را به نام اسلام و مسلمانی تجویز می‌کنند.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران یکی از بزرگترین قربانیان تروریست است، تصریح کرد: تروریست‌ها حتی تا داخل پارلمان ایران آمدند و لذا بسیاری از شهروندان ایرانی را به شهادت رساندند، هم‌اکنون نیز از سوی سران آمریکا و کنگره و دولتمردان این کشور مورد حمایت قرار گرفتند.


وی ادامه داد: تروریست‌ها مهمترین معضل جهان امروز به شمار می‌آیند، لذا باید نکاتی را در این زمینه در نظر گرفت؛ نخست مبارزاتی است که به اراده قوی رهبران جهان اسلام و همکاری‌های دسته جمعی نیازمند است.


امیرآبادی ادامه داد: از سوی دیگر تروریست خوب و بد نداریم و نباید از استانداردهای دوگانه کشورهای دیگر در این زمینه استفاده شود. نکته سوم عملکرد سازمان ملل و شورای امنیت در مقابله با پدیده شوم است که به هنگام و به موقع نبوده است؛ لذا در غیاب این اقدام موثر سازمان‌های بین‌المللی، باید ابتکارهای منطقه‌ای را غنیمت شمرد.


وی ادامه داد: بر اساس سایر نکات دولت‌ها باید توجیهات عملی را بیشتر به کار ببندند و اجازه ندهیم داعش شکست خورده در عراق، سوریه و لبنان به سایر کشورها هدایت شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: پاکستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته