دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1396 - 14:57

گردهمایی بانوان ایرانی و سوری برای افزایش تعاملات علمی

زمینه‌های همکاری علمی میان دانشگاه‌های سوریه با دانشگاه الزهراء در دیدار هیاتی از مسئولان سوری با مدیران و معاونان دانشگاه الزهراء بررسی شد.
کد خبر : 244988

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر جوانی معاون مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه الزهرا در دیدار با هیاتی شامل ۳۶ نفر از بانوان فرهیخته و دانشگاهی سوریه که در دانشکده ادبیات الزهرا تشکیل شد، با معرفی دانشگاه الزهرا به عنوان تنها دانشگاه دولتی ویژه زنان در ایران گفت: دانشگاه الزهرا در پی گسترش همکاری‌های بین‌المللی خود فرصت‌های بسیار خوبی را برای تحصیل دختران کشورهای منطقه فراهم کرده است. محیط مناسب این دانشگاه و امکانات خوابگاهی منحصر به فرد آن با کلیه تسهیلات رفاهی و ورزشی، بدون نیاز به آمدورفت در سطح شهر، همچنین کتابخانه عظیم مرکزی دانشگاه تسهیلات بسیار خوبی برای دانشجویان فراهم آورده است. مرکز آموزش زبان فارسی الزهرا نیز آموزش زبان فارسی برای داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه را برعهده دارد.


معاون سابق وزیر علوم سوریه و نایب رئیس فعلی دانشگاه دمشق، مدیر بین‌الملل و رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه طرطوس، رئیس دانشکده زبان دانشگاه حماه، رئیس دانشکده معماری دانشگاه حلب، مدیر بین‌الملل دانشگاه قلمون، چهار تن از نمایندگاه مجلس سوریه و تعدادی از اساتید دانشگاه‌های دمشق، حمص، طرطوس، حماه، حلب، لاذقیه، شام، الجزیره و قلمون در ترکیب هیات میهمان بودند.


در پایان این نشست یادداشت تفاهم پیشنهادی دانشگاه حماه تسلیم دانشگاه الزهرا شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: همکاری علمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته