دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1396 - 16:05

رژیم صهیونیستی از یونسکو خارج می‌شود

نخست‌وزیر اسرائیل دستور خروج از یونسکو را صادر کرد.
کد خبر : 244987

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، بنیامین نتانیاهو به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی دستور داد تا روند خروج از یونسکو را اجرایی کند.


رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود به‌دلیل حملات هدفمند یونسکو علیه یهودیان، اسرائیل تصمیم به خروج از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد گرفته است.


رسانه‌های اسرائیلی جمعه شب خبر داده بودند که نتانیاهو از کارمل شاما کهن، سفیر این رژیم در یونسکو خواسته‌ است پس از تعطیلات کریسمس خروج اسرائیل را از یونسکو به‌طور رسمی به این نهاد اعلام کند.


نخست‌وزیر اسرائیل دو ماه پیش، کمی پس از اعلام تصمیم آمریکا به خروج از یونسکو، گفته بود که رژیم صهیونیستی به اقدام مشابه دست خواهد زد. آمریکا نیز تاکید کرده بود که دلیل خروجش از یونسکو، اعتراض به سیاست یکجانبه این نهاد علیه اسرائیل است.


شورای اجرایی یونسکو ماه اکتبر (آبان) در قطعنامه‌ای از اسرائیل خواسته بود به «ماهیت تاریخی و میراث فرهنگی مسجدالاقصی که یک مکان اسلامی است» پایبندی نشان دهد.


با وجود دستور نخست‌وزیر اسرائیل به سفیر این رژیم برای اعلام رسمی خروج اسرائیل از یونسکو، امانوئل ناخشون، سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل گفته بود این اتفاق در پایان سال 2018 رخ خواهد داد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته