دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1394 - 09:17

مقام عراقی: درباره اسناد افشاشده ویکی‌لیکس باید با عربستان مذاکره کرد

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق گفت در صورت صحت اسناد منتشرشده به‌وسیله پایگاه اینترنتی «ویکی‌لیکس» باید برای حمایت از عراق با عربستان وارد مذاکره شد.
کد خبر : 24498

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری شبکه «العالم»، «رزاق حیدری» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق گفت: سایت «ویکی‌لیکس» پیشتر نیز چندین سند را افشا کرده بود که صحت آن با اتفاقاتی که در منطقه افتاد، ثابت شد. اگر اسناد جدید افشاشده از وزارت امورخارجه عربستان درست باشد، باید با مقام‌های سعودی مذاکره کنیم تا به‌جای مداخله منفی به راه‌حل‌های مفید و موفقیت‌آمیز دست یابیم.


وی افزود: برای بررسی این موضوع خواستار برگزاری نشستی در کمیسیون روابط خارجی شده‌ایم و از سازمان اطلاعات هم خواسته‌ایم که از صحت این اطلاعات مطمئن شود.


«حیدری» احتمال داد که عربستان نقش مخفیانه‌ای برای حمایت از گروه‌های معینی در عراق داشته باشد و این موضوع از سخنان مسئولان سعودی نیز قابل درک است زیرا آنها معتقدند حکومت عراق تفکر طایفه‌ای و نژادپرستانه‌ای در قبال طایفه‌ای خاص دارد.


نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: اگر صحت اطلاعات مندرج در اسناد افشاشده به‌وسیله «ویکی‌لیکس» ثابت شود علیه اشخاصی که نامشان در آن قید شده است بدون توجه به گرایش مذهبی آنها شکایت تنظیم خواهد شد.


سایت «ویکی‌لیکس» روز جمعه 60 هزار نامه دیپلماتیک عربستان را منتشر کرد و متعهد شد بیش از 500 هزار سند دیگر را نیز منتشر کند.


وزارت امور خارجه عربستان با رد صحت این اسناد، از شهروندان خود خواست که هیچ سایتی را با هدف اطلاع از اسناد سرقت‌شده به‌وسیله «ویکی‌لیکس» جست‌وجو نکنند زیرا هدف از انتشار آن تخریب چهره عربستان در منطقه و جهان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته