دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1396 - 10:09
معاون پژوهشی دانشگاه تهران خبر داد:

همکاری دانشگاه‌ها با مجلس برای افزایش بودجه پژوهشی

معاون پژوهشی دانشگاه تهران از همکاری دانشگاه‌ها با مجلس شورای اسلامی برای افزایش بودجه پژوهشی خبر داد.
کد خبر : 244791

دکتر محمد رحیمیان درباره ارتباط دانشگاه تهران با مجلس برای تدوین بودجه سال 97 به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: دکتر لاریجانی به دانشگاه تهران پیشنهاد دادند که ما می‌توانیم از نظرات دانشگاهیان برای تدوین بودجه پژوهشی استفاده کنیم و مثالی هم در این باره ذکر کردند مبنی براینکه در مسائل مربوط به مالیات، می‌توانیم بخشودگی مالیاتی برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که کارشان را با کمک دانشگاه‌ها انجام می‌دهند، درنظر بگیریم.


وی افزود: البته این مثال بود، باید به کمک دانشگاه‌های دیگر کمیته‌‌ای 5 تا 6 نفره تشکیل دهیم تا بررسی کنیم که آیا می‌توانیم پیشنهادات دیگری داشته باشیم و بتوانیم به ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت کمک کنیم. اگر به جمع‌بندی رسیدیم به مجلس ارائه خواهیم تا نمایندگان هم آن را مصوب کنند.


معاون پژوهشی دانشگاه تهران درباره افزایش درآمدهای پژهشی بیان کرد: قراردادهای دانشگاه تهران رشد قابل توجه داشته است، به طوریکه از 164 میلیارد تومان در سال 94، به 404 میلیارد تومان رسیده است، ولی جذب این بودجه‌ها به علت اینکه برخی از سازمان‌های اجرایی منابع مالی‌شان را به دست نیاورند و منابع مالی‌شان تامین نشده است، بودجه جذب شده 10 تا 11 درصد است، در سال 95 حدود 24 میلیارد تومان جذب داشتیم و سال 96 هم همینطور است، و رشد زیادی نسبت به جذب نداشتیم.


رحیمیان ادامه داد: امیدواریم که وضعیت منابع مالی دولت بهتر شود و ما بتوانیم این بودجه‌ها را جذب کنیم چراکه دولت منابع مالی محدودی دارد، دولت باید بداند که مشکلات از طریق دانشگاه‌ها برطرف می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته