دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1396 - 09:03
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

کلاس‌های کنکور تجارتی پرسوداست/ سال 98 آغاز روش جدید جذب دانشجو

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کلاس‌های کنکور به یک تجارت پرسود برای برخی از افراد تبدیل شده و سالانه بخش عظیمی از سرمایه ملی صرف برگزاری کلاس‌های کنکور و تست‌زنی می‌شود در حالیکه تأثیری در فرایند تحصیلی، ارتقای سطح علمی و کیفیت دانشگاه‌ها ندارد.
کد خبر : 244750

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: حذف کنکور قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است که براساس این قانون سال 98 پایان برگزاری کنکور و جایگزینی شیوه‌های جدید پذیرش دانشجوست.


وی با بیان اینکه متأسفانه کلاس‌های کنکور و تست‌زنی به یک تجارت پرسود برای برخی از افراد تبدیل شده است، اظهار داشت: این افراد سودجو رمز و راز موفقیت در آزمون دانشگاه‌های دولتی و آزاد را شرکت در کلاس‌های کنکور و یادگیری مهارت تست‌زنی به جامعه القا می‌کنند.


عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سالانه بخش عظیمی از سرمایه ملی صرف برگزاری کلاس‌های کنکور و تست‌زنی می‌شود که تأثیری در فرایند تحصیلی، ارتقای سطح علمی و کیفیت دانشگاه‌ها ندارد.


عباسی خاطر‌نشان کرد: در برهه‌ای از زمان به دلیل ظرفیت محدود دانشگاه‌ها، تعداد متقاضیان تحصیلات تکمیلی بیش از یک میلیون و 500 هزار دانشجو بود، اما امروز تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه به جهت انبوه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است، بنابراین نباید از روش‌های سنتی و کلیشه‌ای همچون برگزاری کنکور پذیرش داشته باشیم، بلکه باید شیوه‌های نوین پذیرش و سنجش را جایگزین کنکور کنیم.


وی ادامه داد: مخالفان حذف کنکور از جزئیات و کم و کیف این قانون اطلاع کافی ندارند و باید همه مباحث را به صورت کارشناسی بررسی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته