دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1394 - 16:36

ادامه رایزنی‌های فشرده هسته‌ای میان عراقچی، روانچی و اشمیت/شرمن به مذاکرات پیوست

نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از حدود 3 ساعت در وین پایان یافت و قرار است ادامه رایزنی‌ها به صورت دوجانبه بین معاونان ظریف و موگرینی برگزار شود.
کد خبر : 24463

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، نشست سه‌جانبه سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزیر خارجه ایران، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از حدود 3 ساعت در وین پایان یافت.


نشست‌های امروز ابتدا با نشست دوجانبه معاونان ظریف و موگرینی آغاز شد و یک ساعت بعد وندی شرمن به این مذاکرات پیوست که دقایقی قبل پایان یافت.


در ادامه رایزنی‌های امروز (یکشنبه) در وین سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی برای دومین بار طی امروز به گفت‌وگو نشستند و این رایزنی‌ها بعد از حدود یک ساعت پایان یافت.


قرار است فردا (دوشنبه) وزیر امور خارجه ایران با موگرینی و سه وزیر خارجه اروپایی عضو ۱+۵ در لوکزامبورگ دیدار کند و معاونان ظریف نیز فردا راهی لوکزامبورگ خواهند شد ولی نشست کارشناسی کماکان در وین در جریان است.


دهم تیر ماه سالجاری پایان ضرب الاجل تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته