دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1394 - 16:49
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌و‌گو با آنا:

قانون آیین دادرسی کیفری همراه با اصلاحات شورای نگهبان از فردا اجرا می‌شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تایید اصلاحات قانون آیین دادرسی کیفری توسط شورای نگهبان، از اجرای اصلاحات قانون آیین دادرسی کیفری خبر داد و گفت: حضور وکیل و بحث‌های مربوط به تجدید نظر از جمله ایراداتی بود که شورای نگهبان به آئین دادرسی گرفته بود که این موضوعات در مجلس برطرف شد.
کد خبر : 24458

علی جلیلیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه قانون آئین دادرسی کیفری از فردا اجرا می‌شود، اظهار کرد: شورای نگهبان چندی پیش چند ایراد به آئین دادرسی کیفری گرفته بود، بنابراین قانون به مجلس بازگشته بود و پس از رفع ایرادات مجددا به شورای نگهبان ارسال و در نهایت این اصلاحات تصویب شد.


وی حضور وکیل در مرحله مقدماتی را یکی از این ایرادات معرفی کرد و گفت: حضور وکیل و بحث‌های مربوط به تجدید نظر از جمله ایراداتی بود که شورای نگهبان به آئین دادرسی گرفته بود که این موضوعات در مجلس برطرف شد و در نهایت اصلاحات مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفت و اکنون این قانون تصویب شده است.


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در رابطه با حضور وکیل در مرحله مقدماتی تحقیق بیان کرد: این قانون همانند گذشته اجرا می‌شود و حضور وکیل از ابتدای تحقیقات به تصویب نرسید.


به گزارش آنا، روز گذشته غلامحسین محسنی اژه‌ای در خصوص اجرای قانون آیین دادرسی کیفری گفته بود: این قانون باید از اول تیرماه اجرایی شود اما در خود قانون پیش‌بینی شده که آیین‌نامه ها ظرف سه تا شش ماه تدوین شوند، لذا این طور نیست که همه اجزای این قانون یک باره از اول تیر اجرایی شود. وزارت دادگستری با همکاری معاونت حقوقی قوه‌قضاییه از مدت‌ها قبل مشغول تدوین آئین‌نامه شدند که امیدوارم در مهلت مقرر قانونی این آئین‌نامه تنظیم شود.


وی بیان کرده بود:‌ موارد دیگری هم وجود دارد که نیاز به تمهیدات دارد و این تمهیدات نیز به بودجه نیاز دارند. اگر کل بودجه پیش‌بینی شده برای دستگاه قضایی به قوه قضاییه تخصیص داده شود ما باز هم مشکل داریم هر چند ممکن است کل بودجه پیش‌بینی شده اختصاص داده نشود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته