دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1396 - 14:49
رئیس کمیسیون عمران‌و‌حمل‌و‌نقل شورای شهر مطرح کرد:

جزئیات احتمال لغو صدور آرم طرح ترافیک

رئیس کمیسیون عمران‌و‌حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران جزئیات لغو احتمالی صدور آرم طرح ترافیک را تشریح کرد.
کد خبر : 244516

محمد علیخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه طرح ترافیک قرار نیست لغو شود، اظهار کرد: شیوه اجرای این طرح در دست بازنگری قرار گرفته است. در این طرح محدوده طرح ترافیک به یک رینگ تبدیل می‌شود که رینگ دوم می‌تواند طرح زوج‌و‌فرد و رینگ سوم کل پایتخت را شامل می‌شود.


وی با بیان اینکه هنوز برای حذف آرم طرح ترافیک تصمیمی گرفته نشده است، اضافه کرد: در این تصمیم گیری تنها شورای شهر دخیل نیست، تعرفه‌ها باید از سوی شورای شهر و محدوده از سوی شورای عالی ترافیک مطرح شود و در واقع چندین ارگان در این مضوع دخیل هستند.


رئیس کمیسیون عمران‌و‌حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح باید با هماهنگی شهرداری تهران و وزارت کشور بازنگری و تصویب شود، گفت: امکان اینکه تمام بازنگری‌ها اجرایی شود به دلیل کمبود تجهیزات وجود ندارد اما بخشی از طرح را می‌توان تا پایان امسال اجرا کرد.


علیخانی با اشاره به اینکه می‌توان این طرح را از امسال آغاز کرد و تا سال آینده آن را به مرحله اجرای نهایی رساند، گفت: تمام پیشهادات مطرح شده جمع‌بندی می‌شود و در نهایت به مرحله اجرا می‌رسد.


رئیس کمیسیون عمران‌و‌حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای عالی ترافیک هم در این باره جلساتی را با شهرداری تهران داشته است، اضافه کرد: شورای شهر تهران پیشنهاد داده تا در اجرای این طرح تهران را به صورت یکپارچه در نظر بگیریم و در دو تا سه رینگ این محدوده تعیین شود اما معاونت حمل و نقل شهرداری در این باره نظر متفاوتی دارد.


رئیس کمیسیون عمران‌و‌حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه اجرای این طرح به شیوه فعلی دیگر پاسخگو نیست، ادامه داد: در حال حاضر آلودگی هوای شهر تهران به معرض هشدار رسیده است و باید تمهیداتی در این زمینه انجام داد که در بازنگری طرح ترافیک به این مساله توجه ویژه خواهد شد.


به گفته علیخانی شهرداری باید قبل از تصویب بودجه پیشنهاد خود را درباره طرح ترافیک به شورا ارائه دهد تا در بودجه سال 97 لحاظ شود و احتمالا تا پایان دی ماه این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته