دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1396 - 11:44
با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران صورت گرفت؛

تجلیل از چهره ماندگار و برگزیده کشور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

در مراسم نکوداشتی با عنوان «روشنای دانش» از دکتر جواد صالحی دانشمند بزرگ جهان و چهره ماندگار کشور و برادر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تجلیل شد.
کد خبر : 244435

به گزارش خبرنگار آنا، در این مراسم که با حضور دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، استاندار قزوین، دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، زرآبادی و داود محمدی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، دکتر افشار رئیس بنیاد ملی نخبگان استان قزوین، درافشانی سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی قزوین، روسای دانشگاه‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و خانواده ی دکتر صالحی برگزار شد، از یک عمر مجاهدت علمی دکتر جواد صالحی دانشمند بزرگ جهان اسلام و چهره ی ماندگار کشور تجلیل شد.



رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این مراسم گفت: ارتباط مسئولان دانشگاه‌ها با نخبگان داخل و خارج کشور ضروری است تا بتوانیم از اندیشمندان نخبه کشور برای رسیدن به تعالی استفاده کنیم.


صالحی اظهار کرد: معرفی الگوها به ویژه در کشور ایران برای نسل جوان مهم است تا بداند اگر پله‌های ترقی را طی کند در کشور تکریم می‌شود.



وی اضافه کرد: نسل جدید می‌خواهد ببیند چگونه باید راه آینده را طی کند و چه هدفی داشته باشد و برای این نسل مهم است تا ما مسیر آینده آنها را ترسیم کرده و در مقابلشان قرار دهیم تا راه درست را بروند.



رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: خاطرات چهره‌های ماندگار بسیار مهم است و می‌تواند درس بزرگی برای دیگران باشد و چراغ راه آنان تلقی شود و هرچند سخن گفتن از برادرم برای من سخت است اما با نگاه علمی و الگو بودن برای دیگران مواردی را بازگو می‌کنم.


صالحی بیان کرد: شخصیت علمی دکتر صالحی با گفتن و تایید من نیست بلکه با استناد به مراجع علمی و بین المللی از جایگاه این چهره ماندگار می‌گوییم تا دنیا بداند ایران اسلامی مملو از این دانشمندان خوش فکر و تاثیرگذار است.


وی اضافه کرد: مصمم بودن، اعتماد به نفس و خودباوری از بارزترین ویژگی‌های جواد صالحی است و در کنار آن شجاعت و نداشتن ترس از شکست و مشکلات، حوادث پیش آمده و هراس ناپذیری از خصلت‌های راهگشای ایشان است که در موفقیت وی بسیار موثر بوده است.


رئیس سازمان انرژی اتمی کشور افزود: برگزاری مراسم نکوداشت برای نخبگان در واقع باز کردن مسیر برای شناسایی و تقدیر از نخبگان جوان است تا با حمایت از این افراد فاصله خود با غرب را کمتر کنیم.


استاندار قزوین نیز در این مراسم ضمن تقدیر از دکتر موسی خانی به دلیل برگزاری چنین مراسمی، گفت: امیدواریم این حرکت پسندیده تداوم داشته باشد.



عبدالمحمد زاهدی افزود: اصالت خانواده صالحی موجب شده فرزندانی اندیشمند، مومن و اصیل و البته تاثیرگذار تربیت شوند و امروز برای کشور افتخار کسب کنند.


وی تصریح کرد: در خانواده صالحی فرزندانی تربیت شده اند که چهره ماندگار و شخصیت‌های بین المللی هستند و هر حرکت آنها مبنای حرکت‌های دیگر شده است که جای خرسندی دارد.


زاهدی بیان کرد: امروز با این همایش‌ها فرصتی مهیا شده تا سرمایه‌های ملی کشور را به دیگران معرفی کنیم تا الگویی عملی برای جوانان عرضه شود.


استاندار با قدردانی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: بدون شک دکتر موسی خانی هم از چهره‌های ماندگار و تاثیرگذار استان قزوین است که باید برای ایشان نیز همایشی برگزار کنیم تا دیگران با مدیریت و خدمات این چهره علمی آشنا شوند.


وی اضافه کرد: منطقه قزوین در علم و فنآوری، هنر و ادبیات سرمایه‌های ارزشمندی دارد که باید قدردان آن باشیم و در پاسداشت و معرفی آنها تلاش کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به همه ی حاضران به ویژه دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور و دکتر زاهدی استاندار قزوین، گفت: این دانشگاه مرهون حمایت‌ها و زحمات دکتر علی اکبر صالحی است.



موسی خانی از زحمات دکتر افشار رئیس بنیاد ملی نخبگان استان قزوین به دلیل ترتیب دادن چنین مراسمی، گفت: باعث افتخار دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است که میزبان بزرگانی همچون دکتر علی اکبر و جواد صالحی و مادر گرامی این عزیزان باشد.


وی با اشاره به سجایای اخلاقی و رفتاری پدر بزرگوار آقایان صالحی، افزود: این پدران و مادران هستند که با نگاه بلند و حمایت‌های همه جانبه از فرزندان خود، اثرات وجودی آن‌ها را رقم می‌زنند. در همین راستا به پدر بزرگوار شهید حججی عرض کردم بفرمایید با چه نگاهی فرزند خود را تربیت کردید که برای حفظ آرمان‌های این نظام حاضر شد جان خود را تقدیم کند.


موسی خانی با اشاره به خدمات و زحمات دکتر علی اکبر صالحی برای کشور و شهر قزوین، تصریح کرد: یاد داریم که ایشان به همراه دکتر ظریف با کار و تلاش شبانه روزی و تسلط بر فنون مذاکره توانستند در برجام حق و حقوق این ملت را احقاق کنند که جای قدردانی دارد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: همه ی ما مدیون شهدا و عزیزانی هستیم که با از خودگذشتگی و ایثار، آرامش و امنیت امروز را رقم زدند و ما نیز باید در راستای همان آرمان‌ها حرکت کنیم.


در پایان این مراسم با تقدیم لوح و هدایایی از یک عمر مجاهدت و تلاش‌های علمی دکتر جواد صالحی تجلیل شد.


به گزارش آنا، جواد صالحی (برادر دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران) یکی از ۲۵۰ دانشمند برجسته و تاثیرگذار جهان در حوزه مهندسی برق و علوم مخابرات، عضو برجسته FEIIOW انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا و دارای ۱۲ اختراع جهانی که مفتخر به دریافت جایزه علامه طباطبایی، معتبرترین جایزه علمی کشور از بنیاد ملی نخبگان در سال ۹۲، چهره ماندگار مهندسی برق کشور در سال ۸۹، عضو فرهنگستان علوم ایران، دارای رتبه اول بیستمین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی در زمینه پژوهش‌های بنیادی و دریافت جایزه مخترع برجسته سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO در ژنو سوئیس و جایزه عالی مرکز تحقیقاتی مخابراتی بل در سال ۱۹۸۸ میلادی می‌باشد و اصالت وی به شهر قزوین باز می‌گردد.


این اندیشمند بین المللی پژوهشگر نمونه دانشگاه صنعتی شریف با رتبه اول در سال ۸۲، پژوهشگر نمونه کشوری از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۸۲ کشور است که توانسته جایزه پژوهشگر نمونه دانشگاه صنعتی شریف در سال‌های ۸۱ و ۸۲ و ۸۵ و جایزه پر استنادترین دانشمند ایرانی را در سال ۸۴ از سوی وزارت علوم کسب کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته