دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیردژاکام در گفت‌و‌گو با آنا:

«در جستجوی کار» سال آینده روی صحنه می‌رود/ انگیزه‌ای برای حضور در جشنواره فجر ندارم

مدرس و کارگردان تئاتر از اجرای نمایش جدیدی با عنوان «در جستجوی کار» درشهریور و مهرماه سال آینده خبر داد.
کد خبر : 244375

امیر دژاکام که سالها در حوزه آموزش و کارگردانی تئاتر فعالیت کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا گفت: طبق صحبت‌هایی که با پیمان شریعتی رئیس تئاتر شهر و مهدی شفیعی مدیر مرکزهنرهای نمایشی داشته‌ام نمایش «در جستجوی کار» که دو سال پیش به نگارش درآورده بودم را شهریور و مهرماه سال آینده در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه خواهم برد.


وی ادامه داد: صحبت‌های نهایی نسبت به زمان و چگونگی اجرا طی جلسه‌ای که در بیست روز آینده خواهیم داشت، مشخص می‌شود.


این مدرس و کارگردان تئاتر در معرفی اثر نمایشی «در جستجوی کار» اظهار کرد: این اثر کمدی اجتماعی است که موضوعات روز را مطرح می‌کند و درباره سرگذشت جوانانی است که به دنبال شغل می‌گردند.


وی همچنین عنوان کرد: همچون دیگر آثار، این نمایش نیز با همکاری گروه ماهان اجرا خواهد شد البته دو هنرپیشه میهمان هم ما را در این اجرا همراهی خواهند کرد.


دژاکام درباره سرنوشت اجرای نمایشنامه «من و گربه پری» نوشته سیمین امیریان در خارج از کشور به اجرا در آید، نیز بیان کرد: اجرای این نمایش به تعویق افتاده است. این اثر به مراودات نسل جوان و با نگاهی روانشناسانه به موضوع درک متقابل زوج های جوان می پردازد. این نمایشنامه، متنی مدرن است و همزمان نگاهی کمدی و تراژدی را با هم دارد.


این کارگردان تئاتر که آثار متعددی در طول یکسال به صحنه برده است، درباره عدم حضورش در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز گفت: اگرچه قرار بود یکی از نمایش‌هایم را در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه ببرم، اما به دلیل خستگی ناشی از اجراهای متعدد این شرایط فراهم نشد. در حقیقت برای اجرا در جشنواره هیچ انگیزه‌ای نداشتم که بتوانم به واسطه آن به جشنواره ورود پیدا کنم.


لازم به یادآوری است، اپرای «عشق و عقل و آدمی»، «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» و «نیلوفر و نفت» از جمله آثاری هستند که امیر دژاکام طی سال جاری در سالن‌های مختلف نمایشی استان تهران روی صحنه برد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته