دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
روزدوم هفته شانزدهم لیگ برتر

استارت سرخابی‌های پایتخت مقابل خوزستانی‌ها/ جدال خانوادگی در شهر جم

هفته شانزدهم لیگ برتر امروز با مصاف پرسپولیس و استقلال برابر رقبای خوزستانی‌شان به پایان می‌رسد.
کد خبر : 244361

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ هفته نخست نیم‌فصل دوم شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری 4 دیدار به پایان می‌رسد که در مهم‌ترین بازی روز دوم هفته شانزدهم استقلال و پرسپولیس به دیدار نمایندگان استان خوزستان می‌روند و تیم شگفتی‌ساز پارس‌جنوبی جم نیز در خانه از گسترش فولاد پذیرایی می‌کند.


تراکتورسازی - استقلال خوزستان


یحیی‌گل‌محمدی نتوانست در نیم‌فصل اول نتایج جالبی با تیم تراکتورسازی به‌دست آورد به طوری که با این تیم تنها 17 امتیاز به دست‌ آورد. اگر چه گل‌محمدی بهانه لازم را در دست دارد چرا که محرومیت تراکتوری‌ها از پنجره نقل‌وانتقالات مانع از آن شد تا سرمربی جدید سرخ‌های تبریز بتواند بازیکنان مدنظرش را جذب کند و حالا در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل باید انتظار داشت که گل‌محمدی تیم موفق‌تری را روانه مسابقات کند. تراکتورسازی هفته پیش در جام حذفی مغلوب استقلال خوزستانی شد که نیم‌فصل را تنها با 14 امتیاز به پایان رساند تا یکی از جدی‌ترین مدعیان سقوط به لیگ آزادگان باشد. عبدالله ویسی که به واسطه مشکلات مالی فراوان آبی‌های خوزستان حتی استعفایش را علنا اعلام کرد، همچنان روی نیمکت این تیم نشسته و امیدوار است با بهبود شرایط مالی تیمش هر چه زودتر از منطقه سقوط فرار کند. او که توانسته دو مصاف این فصل برابر تیم گل‌محمدی را در لیگ و جام حذفی با برتری به پایان برساند برای کسب سومین پیروزی‌ به تبریز آمده است.


فولادخوزستان - پرسپولیس


عملکرد حیرت‌انگیز برانکو در پرسپولیس باعث شد تا این تیم رکورد کسب امتیاز در لیگ برتر را بشکند و علاوه بر قهرمانی صاحب بیشترین امتیاز در نیم‌فصل اول تاریخ لیگ شود. البته هفته گذشته با تلخی برای سرخ‌های پایتخت همراه بود و آنها از گردونه جام حذفی کنار رفتند تا برانکو نشان دهد تبحری در فتح چنین جامی را ندارد. پرسپولیس که فاصله امتیازی‌اش با تیم دوم جدول 7 امتیاز است این هفته در خانه تیمی به میدان می‌رود که هر چه به پایان بازی‌ها در نیم‌فصل نخست نزدیک شدیم، منسجم‌تر و موفق‌تر عمل کرد و توانست به رده سوم جدول برسد. شاگردان سیروس‌ پورموسوی می‌خواهند با تحمیل دومین شکست فصل به تیم صدرنشین جدول رده‌بندی ضمن کاهش فاصله‌شان با این تیم، انتقام شکست دور رفت را هم بگیرند. از آنجایی که تیم برانکو به این سادگی‌ها به حریفانش باج نمی‌دهد باید منتظر جدالی تماشایی میان دو تیم سرخ‌پوش لیگ برتر در ورزشگاه غدیراهواز باشیم.


استقلال - صنعت‌نفت آبادان


صابون تیم فراز کمالوند به تن استقلال در نیم‌فصل اول خورده‌است، جایی که زردپوشان برزیلی کلید ناکامی‌های منصوریان را در لیگ هفدهم زدند و نهایتا آبی‌های پایتخت در هفته هفتم با سرمربی‌شان خداحافظی کردند تا وینفرد شفر هدایت آنها را برعهده بگیرد. سرمربی آلمانی پس از چند هفته شرایط تیمش را بهتر کرده و آبی‌ها 5 بازی را بدون دریافت گلی به پایان رساندند تا با 20 امتیازی که از نیم‌فصل اول جمع کرده‌اند به مصاف حریف 21 امتیازی آبادانی‌شان بروند. پیروزی برابر صنعت‌نفت ضمن آنکه انتقام شکست دور رفت به حساب می‌آید، باعث می‌شود تا استقلال به رده ششم جدول نیز راه پیدا کند. در سمت مقابل فراز کمالوند که توانست هفته قبل پرسپولیس پرمدعا را از قطار جام حذفی به بیرون پرت کند، با اتکا به مهره هایی چون جاسم کرار، مگنو باتیستا، لوسیانو پریرا و آگوستو سزار به فکر درآوردن جایگاه پنجمی جدول از چنگ سایپا و علی دایی است.


پارس‌جنوبی جم - گسترش فولاد


این دیدار مصاف خانوادگی پدر زن و داماد نیز به حساب می‌آید. پارس‌جنوبی با مهدی تارتار آغاز فوق‌العاده‌ای در نیم‌فصل اول داشت و توانست 4 بر یک حریفی که امروز میزبانی‌اش را برعهده دارد در خانه‌اش شکست دهد. البته آن زمان هدایت گسترش فولاد برعهده لوکا بوناچیچ بود. فیروز کریمی که توانسته گسترش را از جمع فانوس‌ به‌دستان لیگ هفدهم جدا کند، با برتری در خانه دامادش تیمش را به جمع تیم‌های بالانشین جدول می‌رساند. گسترش 20 امتیاز دارد و در رده نهم جدول قرار دارد. در طرف مقابل تارتار که توانسته با 29 امتیاز تیمش را نایب‌قهرمان نیم‌فصل اول کند، برای آنکه شگفتی‌آفرینی‌های تیمش دچار توقف نشود، باید در خانه 3 امتیاز بگیرد تا همچنان جدی‌ترین تهدید برای جایگاه اول پرسپولیس به حساب آید.


برنامه ادامه دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر به همراه اسامی داوران:


یکشنبه ۳ دی ماه ۹۶


*تراکتورسازی تبریز- استقلال خوزستان - ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت ۱۴:۳۰
رضا کرمانشاهی – سعید قاسمی – محمد عطایی – سعاد وفاپیشه – ناظر: علیرضا یزدانی


*پارس جنوبی جم- گسترش فولاد - ورزشگاه تختی جم بوشهر - ساعت ۱۶:۳۰
رضا مهدوی – حسن ظهیری – محمدرضا مدیرروستا – پیمان فرخی مهر – ناظر: زاهد بحرینی


*فولاد خوزستان- پرسپولیس - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۱۷:۳۰
موعود بنیادی فر – آرمان اسعدی – تورج عیوض محمدی – یاسر همرنگ – ناظر: سعید بطحایی


*استقلال تهران- صنعت نفت آبادان - ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۵
حسین زرگر – رحیم شاهین – ایوب غلام زاده – کمیل غلامی – ناظر: مسعود عنایت





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته