دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1396 - 18:41
معاون دانشجویی و فرهنگی واحد گنبدکاووس:

طرح پاکسازی جنگل گلستان از سوی دانشجویان واحد گنبدکاووس اجرا می‌شود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس از اجرای نخستین برنامه پاکسازی جنگل گلستان از زباله از سوی دانشجویان واحد گنبدکاووس در روز 3 دی خبر داد.
کد خبر : 244322

دکتر محسن موسیوند در گفت و گو با خبرنگار آنا اظهار کرد: این برنامه با هدف، ارتقای مشارکت دانشجویان در پاسداری و صیانت از رویشگاه های جنگلی، پاکسازی جنگل ها و کمک به حفاظت از محیط زیست، ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و تشویق مردم به رعایت نظافت و نریختن زباله هنگام حضور در طبیعت اجرا می شود.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد گنبدکاووس حراست از منابع طبیعی و عرصه های جنگلی را یکی از رسالت های مراکز علمی و دانشگاهی دانست و تاکید کرد: اگر عموم مردم با شرکت در کارگاه های آموزشی با برکات ماندگار جنگل آشنا شوند هیچگاه نسبت به تخریب و آلوده کردن این مواهب خدادادی اقدام نخواهند کرد.


جنگل گلستان، منطقه حفاظت شده‌ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است. این منطقه قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که ۱۳۵۰ گونه گیاهیو۳۰۲ گونه جانوری،از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته