حمایت از حوزههای استارت آپی محصولات ارگانیک
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران، عبدالحسین رحیمی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت میادین صرفا در حوزه بازار فعالیت میکند، گفت: محصولات قابل عرضه در میادین و بازارهای میوه و ترهبار باید توسط تولیدکنندگان تولید شود. سازمان مدیریت میادین در حوزه تولید هیچ نقشی ندارد، فقط تلاش میکند دست واسطهها را در جریان تولید تا مصرف کوتاه کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت میادین در سامان دهی تولید نقش غیر مستقیم دارد، افزود: به عنوان مثال اجرای طرح عرضه سبزی بدون گل و ریشه در میادین و بازارهای میوه و تره بار موجب شده تا اصلاح عرضه سبزی از زمین کشاورزی شروع شود.
وی ضمن حمایت از حوزههای استارت آپ تولید و عرضه محصولات ارگانیک افزود: سازمان مدیریت میادین نزدیک به پنج سال پیش فروش غیرحضوری را آغاز کرده است.
رحیمی گفت: برای اعتماد سازی شهروندان بایستی مبدا کالا رهگیری شود، یعنی مبدا و مقصد و نوع کالا توسط کد رهگیری قابل شناسایی باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار در رابطه با حمایت از حوزه های استارتاپ محصولات ارگانیک گفت: یکی از نمونههای استارت آپی ارائه شده در دهمین جشنواره محصولات ارگانیک تیوپهای جاذب آب به همراه مواد غذایی فشرده است که به رشد گیاه کمک میکند.
وی در ادامه با توجه به اینکه کشور ایران نیمه خشک است افزود: با این روش در زمان کم آبی، گیاه میتواند از آب بارانی که توسط موادغذایی جذب شده است نیاز آب خود را تامین کند.
وی با اشاره به این که افزایش تعداد نمایشگاهها مستلزم هزینه و حمایتهای بیش تر است، گفت: اگر نیاز به توسعه نمایشگاه است، باید اول از طرف مراجع تصمیمگیری تایید شود و بعد به سازمان مدیریت میادین ابلاغ شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین در پایان گفت: تولیدات ارگانیک نیازمند حمایت نهادهای دیگر است ولی سازمان مدیریت میادین در زمینه اطلاعرسانی و آموزش کمک خواهد کرد.
گفتنی است، دهمین جشنواره محصولات ارگانیک که از تاریخ 22 آذرماه در محل دائمی نمایشگاههای شهرداری تهران واقع در بوستان گفت وگو آغاز به کار کرده است تا اول دی ماه ادامه خواهد داشت و شهروندان میتوانند ضمن بازدید از این نمایشگاه محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند.
انتهای پیام/